Mag ik als particulier mijn auto een dag op een betaalde parkeerplaats parkeren met plakkaten 'Te Koop' achter de ruiten?

Toegevoegd na 19 minuten:
...En zo nee: Wat zijn de sancties als je wel gewoon een parkeerticket hebt gekocht? Je bent van plan de auto aan het eind van de dag gewoon weer weg te halen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Daar is geen algemeen geldig antwoord op: dat hangt af van de A.P.V. in je woonplaats.
(A.P.V. is de Algemene Plaatselijke Verordening)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Betaalde parkeerplaats of niet officieel mag je meestal je auto niet op straat e.d. te koop zetten.
Is veelal geregeld in een Algemene Plaatselijke Verordening
Bij de politie kan je er eventueel navraag over doen .

Maar pff bijna iedereen doet t en zou t gewoon doen (mits je geen handelaar bent want daar zijn ze meestal vrij streng in).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de gemeente waar ik woon, zijn er enkele straten aangegeven waar je jouw auto alleen met een 'te koop'
briefje neer mag zetten. Hiervoor is de gemeentelijke plaatselijke verordening in het leven geroepen.
Niet elke gemeente heeft nl. genoeg parkeerplekken en mensen die niet meer in hun eigen straat kunnen parkeren, zijn natuurlik niet blij met auto's die een kostbare parkeerplek bezet houden. Er zijn dan ook vaak mensen die er een levendige straathandel op na gaan houden en dat kan natuurlijk niet.
Wij hebben in onze gemeente erg weinig parkeerplaatsen voor de bewoners en daarom mag je alleen jouw eigen auto te koop aanbieden in bepaalde aangewezen straten. Binnenkort krijgen onze bewoners de kans om een parkeerontheffing voor de eigen straat te kopen en dan mag je jouw auto wel in je straat aanbieden, mits je een ontheffing hebt voor een auto.
Dit is in jouw gemeente wellicht weer anders en dat zou je even moeten nachecken. De meeste gemeenten hebben inmiddels wel een eigen gemeentelijke website en daarin staat ook vaak de APV te lezen. Anders even op het gemeentehuis navragen.