Het stuur van mijn auto helt naar links. Wat is daaraan te doen en wat gaat me dat kosten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je dat je stuur "verkeerd" staat op je stuuras(naar links) of dat je auto afwijkt naar links als je je stuur los laat??

Antwoorden (5)

Laten uitlijnen! Vier á vijf tientjes als er tenminste geen complicaties bijkomen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je laten uitlijnen en kost bij Kwikfit € 47,50.

Uitlijnen, laagste prijs

Kom snel langs bij Kwik-Fit om uw auto perfect te laten uitlijnen. Voor de prijs hoeft u het niet te laten. U kunt uw auto professioneel laten uitlijnen al vanaf € 47,50. Laat uw autobanden uitlijnen bij Kwik-Fit voor een scherpe prijs!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooraleer uit te lijnen zekers de bandenspanning eerst controleren,en op pijl brengen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles wat al gezegd is ! Maar vaak gewoon de banden spanning ,links niet gelijk aan rechts .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ook remkracht verschil kunnen zijn.
Wanneer het voertuig tijdens constand rijden of accelereren keurig rechtdoor blijft rijden, is de bandenspanning en uitlijning in orde. Wanneer specifiek tijdens (bruusk) remmen de auto naar een kant uit wil gaan, dien je de auto even op remkracht te laten controleren. Namelijk ook een veel voorkomend probleem.

Technisch: wanneer het linker wiel meer remkracht heeft dan het rechterwiel zal de auto naar linkstrekken.