Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom je dat de automat verschuift?

Ik heb al zo een kleine universele bevestigingsklem bij de Halfords. Maar nog steeds verschuift de mat ook voornamelijk aan de pedalen kant.

Of is een andere mat beter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
9.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een goede oplossing mits voorzichtig geplaatst : een zelftappende kunstof of zamac plug die gebruikt wordt om in gipsplatenmuren te schroeven. Die draai je in het bestaande originele tapijt (oppassen voor eventuele leidingen) en dan schroef je de nieuwe mat erbovenop vast met een korte gyprocschroef in die plug dus.
Als de schroef voorzien wordt van een "rondel" dan komt die mat nooit meer los van zichzelf. Ik rijd zo al 300.000km met overzetmatten in één en dezelfde wagen. Voor het reinigen schroef je ze er letterlijk terug uit.
Succes.
Eric
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vast lijmen en anders misschien vast zetten met schroeven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo door je bodemplaat heen vastschroeven? Moet je natuurlijk wel eerst een gaatje boren en God mag weten waar je dan op stuit! Bv een leidinkje of een kabeltje.
Neen lijkt mij geen strak plan -1
Je zou kunnen proberen om zelfklevende klittenband te gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste zijn de originele matten. Die zullen vast duurder zijn dan universele matten, maar zullen qua pasvorm en "schuiven" een beter resultaat geven. Originele matten met een "oog-klemsysteem" verschuiven gegarandeerd niet.
Met klittenband of tapijttape kun je wellicht ook het verschuiven voorkomen, maar de kans dat dat na verloop van tijd niet meer werkt is niet uitgesloten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb voor mijn Citroën Xantia zelf 2 matten op maat gesneden. Bij de tapijthandel heb ik een zware kwaliteit zwart schoonloopkleed gekocht en met een Stanley-mes exact in de vorm van de vloer van de auto gesneden. Ze liggen rondom zo vast, dat er van verschuiven geen sprake is. En ze zijn er zo uit te halen als ze schoongemaakt moeten worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de grond en de onderkant van de mat goed schoon maken en dan dubbelzijdig tape eronder plakken heb ik zelf ook;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding