Is duurdere benzine (net als bij Shell, Texaco, Esso) duurzamer dan goedkopere benzine (TinQ, Tango enz.)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.7K

Antwoorden (6)

Nee,euro 95 is gewoon euro 95 en diesel is diesel,dus het maakt niets uit,alleen is het bij de één goedkoper dan bij de ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel!
nee,hoor maakt niets uit..Ook hier geld weer :je betaald voor het merk..Dit is ook uit onderzoeken gebleken vorig jaar naar effect van al die zgn 'betere benzine'als het goed is was dat gedaan door consumentenbond,of anwb weet dit niet zeker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het (grote) verschil in prijs kan verklaard worden door verschillende factoren:
- aanbod in de omgeving
- locatie (snelwegen zijn duurder, want, meer verkeer)
- bemand of onbemand (bemand is standaard ongeveer 10 cent duurder)

Je zult de bekende merken (shell, texaco, esso) vaker op A-locaties vinden, daardoor lijken ze duurder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel!
Ik dacht vroeger ook van niet maar wat ik dan zelf heb gemerkt is dat als ik bij Shell tank ik meer kilometers afleg dan bij de goedkopere. Ik had het gehoord van mijn buurvrouw ben er op gaan letten en ik vind het wel kloppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt , er is wel degelijk verschil.
Als wat ik al meerdere malen gehoord heb waar is, is het dat Tinq, Tango enzo de (oude) restjes krijgen van de "grote jongens" en dat het dus van alles door elkaar is... niet perse van slechtere kwaliteit, maar niet de standaard die Shell bijv heeft.. hierdoor kan het idd zijn dat de auto anders rijd (minder vermogen, meer motor geluid, hoger verbruik, enz, enz) maar het is niet slecht..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, allemaal reclametaal om jou meer geld uit je zak te kloppen.Tank bij de goedkoopste pomp. Ook die zogenaamde "plus" en "power"etc. toevoegingen: de "winst"die dat oplevert voor motorprestaties, slijtage en actieradius zijn minimaal. In een uitzending van "Kassa", bleek ook dat het overgrote deel van de verschillende merk- en witte benzines uit één en dezelfde raffinaderij kwamen.