Waarom rijden nog niet alle auto's elektrisch?

Het is goedkoper, beter voor het milleu en stiller. Wat zijn de nadelen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Met een elektrische auto kunt u 100 tot 200 kilometer rijden. Dit is afhankelijk van de grootte van het batterijpakket. Met een plug-in hybride elektrisch voertuig (PHEV) kunt u 20, 40 of 60 kilometer elektrisch rijden. Dit is afhankelijk van de capaciteit van de batterij. Thuis en bij de meeste oplaadpunten kunt u alleen langzaam opladen. Bij gebruik van een gewoon stopcontact (230V, 16A) duurt het tussen de 6 en 8 uur om een auto met 16 kilowattuur (kWh) batterijcapaciteit van 1 tot 100 procent te laden. Opladen van een 37 kWh batterij in een batterijaangedreven elektrisch voertuig duurt via een gewoon stopcontact 8 tot 10 uur en via krachtstroom (snelladers) 3 tot 4 uur. Alles bij elkaar is dit dus niet handig voor lange afstanden en duurt het te lang voor je weer verder kunt met de auto omdat opladen te lang duurt. Met gevolg dat als we allemaal elektrisch zouden rijden we veel auto's langs de kant van de weg zouden staan omdat de accu leeg is. Niet elk tankstation heeft ook een elektrisch oplaadpunt.

Bronnen:
waar-en-hoe-kan-ik-een-elektrische-auto-opladen

De actie radius is ongeveer 8 keer minder dan bij een brandstof auto.. Toegevoegd na 1 minuut: Niet te vergeten zijn de laad tijden! 8u op 230v voor 150 km rijden.. Dan kom je niet ver..

Je hebt maar een beperkte afstand die je kunt afleggen zonder bij te laden. En je kunt niet overal bijladen. vakantie vieren met een dergelijke auto is er dus niet bij. Toegevoegd na 40 seconden: vakantie in het zonnige buitenland bedoel ik dan...

Dat zou betekenen dat iedereen een nieuwe auto zou moeten gaan kopen. En voor niet iedereen is dat te doen ;)

Een nadeel is dat je met een elektrische auto niet overal naar toe kunt rijden met een caravan.

Het zou wereldwijd een economische ramp zijn als niemand benzine meer zou kopen. Verder is de techniek ook nog niet ver genoeg gevorderd. Het is mogelijk om elektrisch te rijden, en diverse autofabrikanten experimenteren daarmee en brengen electrische auto`s op de markt. Maar er is daarin nog te veel verdeeldheid en geen standaard norm.

Het komt er op neer dat dat dus " de voorbereidingen " heel duur zijn

Los van bovenstaande argumenten: Stiller ja. Of dit een voordeel is voor voetgangers, met name doven en slechthorenden is maar de vraag? Goedkoper: een vanaf prijs van pak 'm beet € 30.000 lijkt me alleen voor de zakelijke markt interessant. Voor een gemiddelde particulier is dit niet op te hoesten. Beter voor het milieu: velen twijfelen of dit wel het geval is. Rekening houdend met het totale proces: van grondstofwinning, via productie en gebruik tot en met recycling is de cyclus van een electrische auto niet bepaald milieu ontlastend.

Te duur Nog onbetrouwbaar Niet voldoende elektriciteit beschikbaar (overbelasting bestaand net & centrales gaan veel meer grondstoffen vragen = aanslag milieu) Auto's te zwaar (rijden bijv. niet goed, zie div. tests door mensen die een auto testen op rijgedrag etc. en niet alleen opgewonden worden van een stekker) Geen grondstoffen voor accu's (is nu al enorme aanslag op natuur, grote schepen varen de halve wereld af van plekken waar gedolven wordt naar de autofabrieken, en met de auto's weer de halve wereld rond om ze af te leveren) Technologie in kinderschoenen Niet voldoende capaciteit tot verwerking gebruikte accu's, Prius bijv. moet terug naar Japan voor recycling, op een vieze boot... Garages en monteurs missen kennis voor reparatie Opladen duurt veel te lang Te stil dus onveilig Te snel, dus onveilig voor de gemiddelde gebruiker Kinderziektes en storingen zullen de eerste jaren nog veel gaan voorkomen Veiligheid accu's niet helemaal gegarandeerd etc. etc. "Het is goedkoper, beter voor het milleu en stiller" Bovenstaande is een fabel van de groene lobby. Niet goedkoper, niet beter voor het milieu. Wel stiller...... en dat gaat doden opleveren, let maar op!

Omdat je met een elektrische auto GEEN Caravan of andere aanhanger kunt trekken! De eerste elektrische auto waar een trekhaak op gemonteerd mag worden moet nog uitgevonden worden! Op een Toyota Prius mag ook geen trekhaak, en niemand kan een auto noemen waarop wel een trekhaak mag worden gemonteerd!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100