Waarom rijden nog niet alle auto's elektrisch?

Het is goedkoper, beter voor het milleu en stiller. Wat zijn de nadelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou betekenen dat iedereen een nieuwe auto zou moeten kopen. En dat is niet voor iedereen te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zouden alle overheden hun grootste inkomstenbron missen. En dat gaan ze toch niet laten gebeuren....

Het beste antwoord

Met een elektrische auto kunt u 100 tot 200 kilometer rijden. Dit is afhankelijk van de grootte van het batterijpakket. Met een plug-in hybride elektrisch voertuig (PHEV) kunt u 20, 40 of 60 kilometer elektrisch rijden. Dit is afhankelijk van de capaciteit van de batterij.

Thuis en bij de meeste oplaadpunten kunt u alleen langzaam opladen. Bij gebruik van een gewoon stopcontact (230V, 16A) duurt het tussen de 6 en 8 uur om een auto met 16 kilowattuur (kWh) batterijcapaciteit van 1 tot 100 procent te laden. Opladen van een 37 kWh batterij in een batterijaangedreven elektrisch voertuig duurt via een gewoon stopcontact 8 tot 10 uur en via krachtstroom (snelladers) 3 tot 4 uur.

Alles bij elkaar is dit dus niet handig voor lange afstanden en duurt het te lang voor je weer verder kunt met de auto omdat opladen te lang duurt. Met gevolg dat als we allemaal elektrisch zouden rijden we veel auto's langs de kant van de weg zouden staan omdat de accu leeg is.
Niet elk tankstation heeft ook een elektrisch oplaadpunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

De actie radius is ongeveer 8 keer minder dan bij een brandstof auto..

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet te vergeten zijn de laad tijden! 8u op 230v voor 150 km rijden.. Dan kom je niet ver..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt maar een beperkte afstand die je kunt afleggen zonder bij te laden.
En je kunt niet overal bijladen.

vakantie vieren met een dergelijke auto is er dus niet bij.

Toegevoegd na 40 seconden:
vakantie in het zonnige buitenland bedoel ik dan...
itsme
12 jaar geleden
Dat zou betekenen dat iedereen een nieuwe auto zou moeten gaan kopen. En voor niet iedereen is dat te doen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een nadeel is dat je met een elektrische auto niet overal naar toe kunt rijden met een caravan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou wereldwijd een economische ramp zijn als niemand benzine meer zou kopen.

Verder is de techniek ook nog niet ver genoeg gevorderd.
Het is mogelijk om elektrisch te rijden, en diverse autofabrikanten experimenteren daarmee en brengen electrische auto`s op de markt. Maar er is daarin nog te veel verdeeldheid en geen standaard norm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het komt er op neer dat dat dus " de voorbereidingen " heel duur zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Los van bovenstaande argumenten:
Stiller ja. Of dit een voordeel is voor voetgangers, met name doven en slechthorenden is maar de vraag?
Goedkoper: een vanaf prijs van pak 'm beet € 30.000 lijkt me alleen voor de zakelijke markt interessant. Voor een gemiddelde particulier is dit niet op te hoesten.
Beter voor het milieu: velen twijfelen of dit wel het geval is. Rekening houdend met het totale proces: van grondstofwinning, via productie en gebruik tot en met recycling is de cyclus van een electrische auto niet bepaald milieu ontlastend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is inderdaad een stuk veiliger Sibleyras. Gaat hier waarschijnlijk ook gebeuren.
Te duur
Nog onbetrouwbaar
Niet voldoende elektriciteit beschikbaar (overbelasting bestaand net & centrales gaan veel meer grondstoffen vragen = aanslag milieu)
Auto's te zwaar (rijden bijv. niet goed, zie div. tests door mensen die een auto testen op rijgedrag etc. en niet alleen opgewonden worden van een stekker)
Geen grondstoffen voor accu's (is nu al enorme aanslag op natuur, grote schepen varen de halve wereld af van plekken waar gedolven wordt naar de autofabrieken, en met de auto's weer de halve wereld rond om ze af te leveren)
Technologie in kinderschoenen
Niet voldoende capaciteit tot verwerking gebruikte accu's, Prius bijv. moet terug naar Japan voor recycling, op een vieze boot...
Garages en monteurs missen kennis voor reparatie
Opladen duurt veel te lang
Te stil dus onveilig
Te snel, dus onveilig voor de gemiddelde gebruiker
Kinderziektes en storingen zullen de eerste jaren nog veel gaan voorkomen
Veiligheid accu's niet helemaal gegarandeerd
etc. etc.

"Het is goedkoper, beter voor het milleu en stiller"

Bovenstaande is een fabel van de groene lobby.
Niet goedkoper, niet beter voor het milieu.

Wel stiller...... en dat gaat doden opleveren, let maar op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je met een elektrische auto GEEN Caravan of andere aanhanger kunt trekken!

De eerste elektrische auto waar een trekhaak op gemonteerd mag worden moet nog uitgevonden worden!

Op een Toyota Prius mag ook geen trekhaak, en niemand kan een auto noemen waarop wel een trekhaak mag worden gemonteerd!