Hoe zit het nu precies met het begeleid autorijden op 17-jarige leeftijd?

Ik hoor veel tegenstrijdige dingen. Maar hoe zit het nu precies?

Toegevoegd na 1 uur:
In Nederland.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Op je 17e mag je afrijden en dan onder begeleiding van iemand met minimaal 10 jaar rij-ervaring autorijden. Die begeleider moet op je begeleiderspas staan en mag niet dronken oid zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Dat is toch alleen in België?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wordt in November in Nederland ingevoerd.
Toevoeging op het bovenstaande. Het geldt alleen als je na 1 november 17 wordt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat begeleid autorijden geld als je voor je 18de je rijbewijs haalt. Als je dan de weg op gaat moet er altijd een begeleider naast je zitten die minimaal 10 jaar rijervaring heeft.