Het rijden in een benzine auto vergeleken met een diesel...

Ik heb net mijn rijbewijs gehaald, en ben nu op zoek naar een benzine auto (8 tot 10 jaar oud). Wat zijn de grote verschillen qua rijden vergeleken met een diesel auto?

Weet jij het antwoord?

/2500

ik heb een auto van 950kg gehad, koste maar 30.= belasting p/maand en er ging voor 45.= benzine in, daar kom je makkelijk 400 km mee rijden. een zuinige motor zat er ook in een 1.4, maar toch best pittig omdat de auto niet veel woog. (scheelt je ook veel brandstof) als je een 1.9 of 2.0 (sterkere en snellere) motor wil, kun je mischien ook beter op diesel overgaan? anders rij je echt helemaal niet zuinig. heb nu een diesel van 1450kg, en kost 110.= p/maand aan belasting en een tank diesel van 50.= (rij je 1000km mee) verbruik 1:19 mee en dan is de auto tegenwoordig een 1.9 tdi, wel zuiniger in het verbruik dan ik dacht. het lijkt wel of ik nu een stuk duurder rijd, maar de diesel is goedkoper p/liter, en de diesel verbruikt op de snelweg niet zo veel. (3000 toeren bij 140 km p/u) hoe harder je rijd hoe sneller de brandstof aanzienlijk sneller op gaat. ik rijd vaak lange afstanden en ben met de diesel toch wel voordeliger uit, maar voor korte afstanden kun je beter een kleinere auto pakken (1.4 uiterlijk 1.6) met benzine. hopelijk heb je er wat aan! Toegevoegd na 2 minuten: een benzine motor gaat veel korter mee dan een dieselmotor, een dieselmotor mag je niet haasten als de motor nog niet warm (moet 90 gr zijn) is anders is ie zo kapot.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100