Ik wil de goedkoopste 2 jaar oude auto kopen,welk merk en type kan ik naar kijken, ook belastingvrij of kan ik beter n hele nieuwe goedkope auto kopen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (3)

Kijk naar de skoda fabia oude en de seat ibiza oude die zijn prima mijn vrienden hebben de seat en ik de fabia
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die DtjeXX;

Je zou eigenlijk wat meer informatie moeten geven want het feit of een auto goedkoop is kun je alleen bepalen als je weet hoeveel geld je wilt uitgeven aan de aanschaf, hoeveel je er per maand aan wilt uitgeven, hoeveel kilometers je denkt te gaan maken, hoeveel ruimte je nodig hebt en hoe goedkoop je de auto kunt verzekeren.
In het algemeen is het kopen van een splinternieuwe auto lang niet altijd de goedkoopste oplossing omdat je dan de grootste afschrijving te verwerken krijgt. Wel kan het de moeite zijn als je zeker weet er een aantal jaren in te blijven rijden. Bij auto's vanaf zo'n twee jaar oud kan de afschrijving een stuk gunstiger zijn, maar zul je lang niet altijd kunnen profiteren van de nu bestaande belastingvoordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, wat wil je nu precies ? Een goedkope 2jaar oude auto is bv de Citroen C6 full option. Kost nieuw 55.000euro en vind je na 2 jaar voor zo'n 22.000euro...wat een koopje !
Maar ik vermoed dat je iets anders bedoeld. Koop gewoon een nieuwe Dacia. Uiterst degelijke Roemeense wagen op basis van wat oudere (5jaar) maar beproefde Renault mechaniek. Géén overbodige elektronica aan boord in tegenstelling tot de meeste nieuwe auto's van vandaag. Wel rekening houden met lange leveringstermijn..ze kunnen de vraag nauwelijks aan. Hier in frankrijk is het het 3de best verkochte merk en hij staat op nr 1 wat betrouwbaarheid betreft...
Eric