Kan er een trekhaak onder een Z4 (cabrio)? Vorig model (bj 2003-2004)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Het beste antwoord

Hallo Frits77,

Er kan een trekhaak onder,maar volgens onderstaande bron mag er niet mee getrokken worden...
Dus dan alleen voor een fietsdrager oid.

Lees vooral dit stuk uit het forum even :
De trekhaak is goedgekeurd en mag er onder. Er mag echter geen kilogram mee getrokken worden.
Het verhaal is als volgt.
Na het afschaffen van het inlegvel voor de trekhaak is de eigenaar van de auto er verantwoordelijk voor dat er een goedgekeurde trekhaak onder de auto zit. Deze moet gekeurd zijn door de trekhaak fabrikant. Daar voldoet deze trekhaak aan. Trekhaak technisch is er geen probleem voor de Z4.
We zijn voor de trekgewichten apart bij de RDW geweest. Hierbij hebben wij de verklaring van de trekhaak overlegt. Echter ze hebben in de typegoedkeuring na gezocht en BMW heeft expliciet aangegeven dat er op het kenteken bij de trekgewichten 0 moet komen te staan. Van BMW mag er geen kilogram mee getrokken worden. Er is dus wel een haak die tot 1200kg belast mag worden, daarmee kan het technisch wel maar het mag van BMW niet.
We hebben dit ook in duitslans bij de TUv nagevraagd ook daar geven ze aan dat ze de constructie goedkeuren maar er mag trekgewichten krijg niet op kenteken....omdat BMW bij de typegoedkeuring van de auto heeft aangegeven dat er niet achter mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Het zou er wel gaaf uitzien ;-) een trekhaak met een Z4 ervoor! Helemaal met een aanhanger vol met oud ijzer.. (aanhanger uiteraard met dezelfde sportvelgen als de auto)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord Leonard +

Andere antwoorden (1)

Volgens de Trekhaakshop niet beschikbaar (nog niet leverbaar): zie bron.