Klopt de tijd van routeplanner.nl of is deze langer?

Als je een route invult op routeplanner.nl komt er te staan hoe lang je over de ingevulde route rijdt.
Nu vroeg ik mij af of deze tijd altijd klopt of niet?
Ik heb namelijk het idee dat je er veel langer over doet.

Nu heb ik het dus niet over speciale verkeersomstandigheden, gewoon als alles meezit en je je aan de maximum snelheid houdt bedoel ik.

xxx N.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Men gaat in bijna elke routeplanner uit van de meest gunstige omstandigheden,dus U heeft gelijk..de snelste route optie moet je eigenlijk altijd een kwartier extra bijtellen. Dus ook bij de Routeplanner.nl

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

jaa, dan klopt de tijd ongeveer! te tijd is gebaseerd op de maximale snelheid op de weg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tijd is idd gebaseerd op aantal kilometers/maximum snelheid per uur.
Heb een aantal routes ingetypt waarvan ik de reistijd weet en wat routeplanner aangeeft is vrij krap. Kan je zeker 5 minuten per 10 tot 15 KM bij optellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je doet er altijd veel langer over, tenzij je in de nacht gaat reizen, dan kloppen de tijden vaak beter.
Ik vink altijd de mogelijkheid aan (als deze toepasbaar is) dat ik met een aanhanger reis. Dan geeft ie een maximum aan van 90, en dan kom je meestal ruimschoots op tijd aan op de plaats van bestemming.

Toegevoegd na 32 seconden:
Dan hou je ook nog tijd over voor een toiletbezoekje en een kop koffie onderweg.