Wat is de autoray?

Volgende week ga ik naar de autoray, maar wat is dat precies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*correctie* autorai

Antwoorden (5)

Grote autobeurs, die gehouden wordt in de Ray in Amsterdam.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag je dan ook in de auto's een proefrit maken ofso?
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
nee, proefrit maken kan daar niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even ter completering: het is RAI (Rijwiel- en Automobiel Industrie). +
De AutoRAI is een tweejaarlijkse autobeurs in het Amsterdamse RAI-complex.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een autobeurs waarin dealers van auto's hun meest verkochte, mooiste, spectaculairste auto's tentoonstellen om bewonderd te worden door autoliefhebbers.
Het is ook de ultieme plaats waar de nieuwste modellen worden voorgesteld en alles wordt zo aantrekkelijk mogelijk neergezet om mensen te verleiden hun auto te kopen.
De Rai is dus eigenlijk een gebouwencomplex waarin tentoongesteld en verhandeld wordt. Een beursgebouw dus.
13 jaar geleden
Ha, die 1vootje;

Een corrigerende aanvulling op eerder gegeven antwoorden; de personenauto-RAI, zoals de tentoonstelling formeel heet is geen beurs; officiëel worden er dan ook geen auto's verkocht. Zie het maar als een grote voorjaarspresentatie van de autohandel. Je kunt er overigens soms wel degelijk proefrijden; deze editie kan dat meen ik met electrische auto's en zonder rijbewijs zelfs (op een afgesloten terrein) op motorfietsen. Reken daarbij wel op flinke wachtrijen. En als je na de RAI zin hebt in meer dan moet je in september zeker de IAA in Frankfurt op de agenda zetten; hetzelfde idee, maar dan van alles nog véél meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De autorai is een beurs die om de twee jaar in de RAI in Amsterdam wordt gehouden. Ik weet dat omdat ik achter de schermen van de beurs branche werk.
Ik werk bij een bedrijf die technische apparatuur en Armaturen verhuurt aan allerlei beurzen en evenementen.