Ik zoek naar..

Ik zou graag aan autorijlessen willen begingen maar ben een niet al te rijke studentje, weet iemand een goedkope rijschool? En ook dat het niet telang duurt per les, zoals 1 x in de 2 weken per les bijvb. (Ik woon in Arnhem) Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Ga alvast je theorie doen. Dat kost minder. Autorijlessen zijn duur. Maar in je leven is het beter eerst te sparen voor iets en dan te doen, dan iets te "kopen" waarvoor je eigenlijk geen geld hebt.

Autorijscholen genoeg in jouw woonplaats en omgeving. Maar iedere rijschoolhouder zal zeggen dat je de vaardigheid van het rijden alleen onder knie krijgt door veel te oefenen En dat ligt op dit moment nog niet binnen je bereik.

De vakanties komen eraan. Flink wat bijbaantjes zoeken en dan kun je na de zomervakantie beginnen met elke week een les van anderhalf uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Maar na die bijbaantjes in de zomervakantie zal er wel geld zijn neem ik aan.
Bedenk ook dat je niet moet hopen op iets onrealistisch: autorijden in het algemeen is gewoon duur. Een auto is duur in aanschaf, duur in verbruik (zo'n lesauto rijdt de hele dag) en een auto die zo veel rijdt moet ook nog onderhouden worden.

Als je rijlessen à 40, 45 per uur hebt of zo dan heeft zo'n instructeur al geen ruim salaris, als je de belasting die hij daarvan moet afdragen en de vaste lasten er al afhaalt.

Inderdaad, sparen en dan uiteindelijk veel geld uitgeven aan een rijbewijs, of wachten op een goede gelegenheid om het op een andere manier te regelen (bijvoorbeeld een nieuwe baan waar het goed uitkomt en je een baas hebt die je, geheel of gedeeltelijk, wil sponsoren, dat gebeurt best vaak).

En verder gewoon goed nadenken hoe hard je het nou eigenlijk precies nodig hebt, en of het je écht een paar duizend euro waard is! Autorijden wordt de komende tijd écht niet goedkoper. Voor mij (ik heb wel B sinds een paar jaar) was een scooter tot nu toe echt de preferabele optie, dat kost al met al nog geen 10%

Kortom bedenk goed wat het je waard is want rijbewijs/autorijden is Echt F**king Duur! :)