Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Rood licht

Vandaag reed ik door rood licht. Kan je een boete krijgen als er geen flitser aanwezig was en geen politie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
812

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, er is dan geen bewijs voor. En sowieso, hoe zou de politie er al achter moeten komen dat je door rood bent gereden?
Geloof me, die vrouw naast je die wel netjes bleef wachten voor rood wordt keihard uitgelachen als ze naar de politie gaat om te vertellen dat jij door rood reed :-)

Wel goed dat je je er zo druk om maakt! Zal je misschien 'leren' om niet meer door rood te rijden...!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, want dan heeft de politie niks gezien dus weten ze ook niks dus kun je ook geen boete krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als echt niemand het gezien heeft en je bent niet geflitst, dan komt er geen bekeuring. Maar ik zou hier geen gewoonte van maken.
Tegenwoordig merk je het niet altijd als er een foto wordt gemaakt.
Denk bovendien aan verkeersveiligheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor.
Maar je weet nooit zeker of er politie was. Ook een agent in burger(auto) kan je alsnog bekeuren als ze de overtreding gezien hebben.
Wordt voor jou een spannende tijd ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas maar op. Flitspalen zijn tegenwoordig niet altijd letterlijk flitspalen meer. Sommige moderne types werken zonder flits. En dan lacht Oom Agent jou uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding