Hoe werkt een lasercamera van de politie?

Ik werd vorige week aangehouden omdat ik te hard reed.
De politie had mijn snelheid gemeten met lasercamera.
Maar ik kwam in tegenovergestelde richting aanrijden, hoe kan het dat mijn snelheid gemeten is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3K

Het beste antwoord

De laser (licht) pulsen worden door het rijdende voertuig gereflecteerd. Door het verschil in looptijd wordt de snelheid van dat voertuig berekend. Dat kan natuurlijk in beide richtingen (opkomend en afgaand) gebeuren.

Hier vind je meer over flitsen/laseren:
http://www.flitsservice.nl/techniek/html/controles/laser/laser.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De politie richt de gun op een nummerbord. Dmv een rood puntje kunnen ze zien of ze goed zitten. Dan drukken ze t knopje in en t apparaat meet dan hoe hard de auto rijdt. Het maakt niet uit van welke kant je komt of aan welke kant van de weg de politie staat. Op een drukke weg is het wel lastiger om tegengesteld verkeer aan te houden, maar voor t meten maakt dat niet uit.
Een lasergun kan erg ver komen, ze meten al daar waar jij ze nog niet eens in vizier hebt. Echter, de gun kan niet om de bocht.

Bron: ik mocht een keertje lasergunnen en hoorde de agent uit. *grijns*
dat was leuk. Wel moeilijk hoor, goed mikken...