kan ik al de winterbanden verwisselen?

is het al verstandig om de zomerbanden op de auto te monteren? Ik heb mooie velgen met zomerbanden erop, en ik wil deze stalen velgen zsm van de auto af hebben! Maar is dit verstandig om nu al te doen? wordt er nog sneeuw verwacht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

U kunt beter de winterbanden nog even laten zitten. De temperatuur komt af en toe nog onder de 7 graden. Dan presteren winterbanden gewoon beter. Ook heeft het hier vorige week nog ligt gesneeuwd.

Wat ik ook zo meenemen in mijn overweging is dat er op de wegen nu nog erg veel pekel ligt. Dit tast natuurlijk de mooie siervelgen onnodig aan. U kunt dan beter nog even doorrijden op de stalen velgen, die toch al niet zo mooi zijn.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Winterbanden heb je voor de veiligheid onder de 7 graden.Bij sneeuw mar ook bij regen.
Als ik naar buiten kijk en de temperatuur zie is het nog wel verstandig ze even te laten zitten tot de temperatuur hoger wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Correctemundo, 7 graden is de meet-grens. Zitten we nu soms boven en soms onder... Winterbanden zijn voor nu dan nog even beter, maar t duurt niet lang meer... :-)
Ja, vandaag is de meteorologische lente reeds begonnen.
13 jaar geleden
Ik heb ze ook al verwisseld, wel noodgedwongen omdat er 1 winterband gesneuveld was. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn zomerbanden vele malen beter vind rijden ongeacht de temperatuur, en vooral bij regen! Alleen bij sneeuw vind ik winterbanden een enorme must have
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is gewoon voor jezelf veiliger om je winterbanden nog even te laten zitten. Sneeuw in maart is geen uitzondering (maart roert z'n staart) en zelfs in april (aprilletje zoet geeft nog wel eens een witte hoed) kan het voorkomen. Nu vind ik zelf april wel de maand om de banden te wisselen, maar in maart zou ik ze laten zitten. Zou toch zonde zijn als je in maart zou slippen na een winter met winterbanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja natuurlijk kan je dat al wel doen, wees positief want de lente komt eraan!
Hou de weerberichten in de gaten, want als er toch nog ijzel en sneeuw wordt voorspelt dan kan je beter de winterbanden er weer onder doen (in feite toch een klusje van niks!) binnen een kwartier ben je klaar.
En leg de volgende keer de winterbanden toch op een paar mooie lichtmetaaltjes, als je daar zo van kan genieten!