Is het verstandiger om in deze situatie een nieuwe (2e hands) auto te kopen of toch te repareren?

Mijn auto heeft een reparatie nodig twv 2000 euro. De inruilwaarde wordt geschat op ongeveer 2500 euro. Is reparatie verstandiger, of kan ik beter 4000 euro investeren om een nieuwe 2e hands auto terug te kopen?

Iemand een tip?

Toegevoegd na 1 uur:
Bedankt voor de reacties. Ter info: de auto kan na reparatie waarschijnlijk wel een paar jaar mee zonder grote andere reparaties. Het is een renault kangoo, die we qua ruimte nodig hebben. Een soortgelijke auto terugkopen is lastig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.9K

Antwoorden (9)

Dat ligt we maar net aan, hoe is de rest van de auto, wt is al vervangen enZ
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit geval altijd inruilen, een reparatie van 2000 euro,
met een waarde van 2.500 euro is niet verstandig.
Meestal is het zo, als de ene reparatie voltooit is, komt er
binnenkort weer een andere reparatie, en kost het U
veel geld.
Maar pas op met een andere ( 2e hands ) kopen ) als je
er niet veel vanaf weet, neem iemand mee die dat
wel heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou ook inruilen!
2000 betalen terwijl het een waarde heeft van 2500 is écht veel te veel.

Ben je ook al naar een andere garage geweest. Het liefst één zonder verkoop van nieuwe auto's. Ik hoor ook vaak dat men de offerte van de reparatie vrij hoog inschat, in de hoop dat je hem inruilt en ipv 2000 voor 4000 een "nieuwe" auto koopt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weg met die auto, voor 2000 heb je vaak al wat goeds. repareren is geen investeren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de afgelopen tijd al meer hebt moeten vervangen dan zou ik overwegen om een andere te kopen. Dan houdt het ook na deze reparatie waarschijnlijk niet op.
Is dit de eerste reparatie en verwacht je verder geen problemen, dan zou je de auto nog een jaar kunnen gebruiken.

Als je de reparatie niet laat uitvoeren, kan en mag je dan nog rijden en hoeveel is dan je auto nog waard?
Toch het overdenken waard.

Toegevoegd na 8 uur:
Gezien je aanvulling op de vraag, zou ik zeker de auto laten maken. Voor het bedrag van de reparatie koop je geen goede andere auto en met de verwachting dat je er nog een aantal jaar mee kan rijden zou ik de reparatie laten uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk dat de auto door de reparatie niet 2000 EUR meer waard wordt. Alleen kan het voor jouw zo zijn, dat je wel geld hebt voor een reparatie van 2000 EUR, maar niet voor een nieuwe auto. Toch zou ik hem proberen in te ruilen, aangezien je niet weet, welke kosten nog komen (maar dat weet je uiteindelijke bij een volgende auto ook niet).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan wat voor reparatie het is en de staat van de rest van de auto.
Een reparatie van 2000 euro lijkt veel ten opzichte van de dagwaarde van de auto MAAR je weet wel wat je dan hebt en hoe er met de auto om is gegaan,
daarentegen als je voor 4000 euro een andere koopt loop je een risico ook weer voor grote kosten te komen te staan.
Je zegt dat na de reparatie de auto weer een paar jaar mee kan dus ik zou na een grondige inspectie of er nog meer aan de auto mankeert een reparatie wel overwegen.

Renaults staan wel bekend om hun vaak hoge onderhoudskosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het beter is om een nieuwe auto te kopen. Je spreekt wel over grote bedragen, daar moet je rekening mee houden. Maar het licht aan jou, wat vind jij het beste repareren of gewoon een nieuwe auto kopen? Maar naar mijn mening lijkt het me het beste om een nieuwe auto te kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inruilen, en snel.

En dat heeft niet zozeer met de bedragen te maken maar met de auto die jullie rijden: de Renault Kangoo is kwalitatief gezien gewoon geen goede auto. Mijn zus heeft vorig jaar in etappes bijna 3000,- aan reparaties gehad incl een nieuwe motor (!) en daarna hield dat ding er alsnog mee op. Noodgedwongen met veel verlies verkocht.

Kortom: de Kangoo is volgens mij een bodemloze put.