Ik ga binennkort een navigatiesysteem kopen, moet ik een TOM TOM nemen of adviseren jullie een ander merk ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Er zijn natuurlijk veel goede merken, maar ik gebruik al TomTom vanaf het prilste begin. Ik zweer er ook bij. Gebruikersvriendelijk, heel veel opties en ook online kun je van alles regelen voor de vele extra's.
Heb ook andere systemen geprobeerd, maar kan er nooit aan wennen.
Ik raad je dus TomTom aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

TomTom is goed, maar er zijn wel degelijk goede alternatieven, laat je lekker voorlichten door een expert in een winkel, en dan kies je degene die het best voelt...

Toegevoegd op 22-06-2009 13:53:40
en het voordeel is dan ook, als er iets aan is, dan kun je altijd terug gaan naar de winkel, is wel zo handig... De kans dat je terug moet is helaas aanzienlijk, voor elk apparaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag *meerdere* verkopers. Elke verkoper zal datgene adviseren wat hij in de winkel heeft. En niet alle verkopers hebben verstand van zaken, vooral in deze tijd van vakantiebaantjes.

Door meerdere verkopers te vragen, doe je vanzelf de kennis op waarmee je je eigen keuze kunt maken.

Let er ook goed op welke mogelijkheden je wilt. Er zijn navi's die opties hebben als "avontuurlijke route". Als je dat wilt, moet je erop letten dat je een navi koopt die dat heeft.

Als je je navi gebruikt om te fietsen, heb je alleen iets aan een apparaat dat fietspaden kent, en dat de mogelijkheid geeft wegen te vermijden waar je niet mag fietsen.

Wil je een afgelegde route kunnen onthouden, en later kunnen exporteren naar bijvoorbeeld Google Maps? Dan moet je navi die mogelijkheid hebben, en eenvoudig aan je computer te koppelen zijn.

Nog een overweging: wat kost een abonnement om je kaarten bij te werken, en hoe lang is dat geldig? Of kan het zonder abonnement, en kun je betalen per keer dat je een nieuwe kaart downloadt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel wat wijzer geworden van je antwoord - vooral omdat ik dol ben op avontuurlijke routes - als ik niet persé ergens op een bep. tijd moet zijn, zoek ik altijd "toeristische" routes, zoals ik ze noem, maar als je suggesties krijgt, zodat je niet verdwaalt (zoals me vaak genoeg gebeurt) zou ik altijd zo'n route kiezen !!
Ik heb vorige week een Miomore gekocht, en hij bevalt uitstekend. Mooi groot scherm, wijst je duidelijk de weg. Geeft met een belletje dat je een flitspaal nadert.
Iets goedkoper dan de Tomtom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je Miomoov bedoelt?
Het licht eraan wat voor landen je de navigatie wil gebruiken.
Ik zit nog al eens in centraal- en oost Europa, en weet dat omTom daar niet sterk is.
Een Garmin Zumo 660 is dan een veel betere keuze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou TOMTOM adviseren, maar dat is omdat dat het enige merk is dat ik ken en omdat dit mij nooit problemen heeft opgeleverd....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben kort geleden op IGO overgestapt. Wat een verademing zeg. JE denkt dat tomtom goed is totdat je andere software ziet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
www.kieskeurig.nl

misschien dat je daar wat aan hebt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik zelf de Tom Tom go 930 die me enorm goed bevalt en makkelijk in de bediening is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tom tom is eigenaar van tele atlas daar halen alle navigatie leveranciers hun info vandaan daarom denk ik dat Tom tom de beste optie is