Wat is het verschil tussen een fiat grande punto en een punto evo?

Verschil tussen punto's?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
14.4K

Antwoorden (2)

Motorisch niet (vzv ik weet). De evo is vooral wat luxer uitgerust (airco standaard, climate control als optie bij de evo ipv airco als optie bij de grande) en heeft een net iets ander model waardoor de luchtweerstand wat lager is.
Beiden zijn overigens "belastingvrij" verkrijgbaar (met de 85 pk multijet diesel)

ps Ik rij zelf in de belastingvrije evo diesel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord !
De Punto Evo is in feite een doorontwikkeling van de Grande Punto, die de Punto min of meer opvolgde. De oude Punto is nu te koop als Punto Classic. Het handhaven van de oude Punto heeft voor de fabrikant tot voordeel dat dit model relatief goedkoop aangeboden kan worden, omdat de ontwikkelingskosten al zijn terug verdiend. Los van enkele esthetische veranderingen aan de buitenzijde van de auto (facelift) verschillen de modellen Grande en Evo niet zo heel veel van elkaar.
De Grande Punto ging al weer een tijdje mee en zoals gebruikelijk in autoland komen er dan detailwijzigingen om de verkopen weer een impuls te geven en de auto's up to date te houden.
Grootste verandering vind je in de interieurs van de modellen, waarbij de Evo een stuk moderner en luxer oogt / is, zodat deze weer een tijdje met de concurrentie mee kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
You're welcome !