Waar kan ik op internet meer lezen over een terugroepactie van een Toyota Verso automaat?

Ik heb zojuist mijn Toyota Verso Automaat naar de garage gebracht en ik wilde vragen of ze mijn automaat wilde nakijken omdat hij snel opschakeld en traag terugschakeld en dit nogal schokkerig gaat. De mevrouw achter de balie zij dat er een terugroepactie van Toyota voor geldt, dus het stond al op de bon. Maar waar kan ik daar meer informatie over vinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ik zou zoeken op amerikaanse sites, zoals:
http://www.automotix.net/autorepair/recalls/toyota/
of deze:
http://www.allworldautos.com/recalls/TOYOTA_recalls_202-1.html

En deze is ook heel interessant:
http://www.vosa.gov.uk/vosa/apps/recalls/searches/expand.asp?uniqueID=E35209626E21330D00256C86003C1BBE&freeText=Blank

Het lijkt erop dat er geen officiele terugroepactie is geweest, maar er zijn wel veel mensen met exact dezelfde problemen: http://www.toyotaownersclub.com/forums/lofiversion/index.php/t33317-150.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De Importeur, of wel Toyota Nederland behoort de kentekenhouders te informeren op grond van een schrijven over de post. Na verloop van tijd behoort de Toyota dealer waar de Toyota vandaan komt de kentekenhouder aan te schrijven. De kentekenhouder is vervolgens de eindverantwoordelijke dat de Toyota ook daadwerkelijk terug gaat voor herstel van het onderdeel...

Uit eigen ervaring weet ik dat de enveloppen van de Importeurs en de meeste dealers er doorgaans uitzien als reclame mailing...

Wanneer de auto terug gaat voor reparatie dan behoort de dealer u te informeren wat de terugroepactie precies in houd. Zowel vooraf als eveneens na uitvoering van de terugroepactie. Doet de dealer dit niet dan is deze gebrekkig in de communicatie naar de klant...

Bovendien vind ik het begrijpelijk dat een meisje achter de balie niet weet wat de terugroepactie inhoud. Zij word dan geacht u te informeren door er iemand bij te roepen die dit wel weet...

Wellicht is de informatie over de terugroepactie terug te vinden op de website van Toyota Nederland. http://www.toyota.nl Maar dit betwijfel ik, want importeurs geven doorgaans maar beperkt informatie door op hun website...

Toegevoegd op 18-06-2009 10:36:41
Eén terugroepactie heeft overigens altijd te maken met de veiligheid van de auto. Dus het is zeer zeker belangrijk dat deze reparatie word uitgevoerd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Autoweek zie je geregeld dit soort berichten..
Er zijn ook forums die zich met dit soort zaken bezig houden...