Lekkage in een Ford Capri Mark 2 uit 1977

Heeft iemand enig idee waar dit vandaan kan komen, ik sta nu iedere dag met een spons m'n auto leeg te halen maar ik kan er maar niet achter komen waar het water vandaan komt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Als je in de cabine wateroverlast hebt is misschien de kachel het probleem. Daar wordt het koelwater doorgevoerd van de motor. Da's het eerste aandachtspunt.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onder het rooster in de motorkap zit een opvangbak voor regenwater met een drain.het kan heel goed dat de drain verstopt met vuil,bladeren e.d zit en het water dan niet meer weg kan stromen. Omdat er kabels van de accu naar het dashboard lopen kan het water hier naar binnen lopen. Even kijken of je er zelf bij kan, de drain doorblazen (is een rubber slangetje) en het vuil weghalen.
Dan de doorvoer van kabels opnieuw afdichten, want de afdichting is dan ook niet meer goed (verouderd)
Heb ditzelfde probleem gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, loop alle plekken goed na waar water blijft staan, en kijk of er rond je raamrubbers geen roest zit waar water door kan druppen, desnoods lig je in de auto een laag kranten, gooi er een partij water over, dan kan je zien waar het naar binnen komt. succes