De auto's die ingeruild gaan worden wegens de slooppremie, worden die gesloopt?

Of worden die geëxporteerd zodat ze in "armere" landen de lucht kunnen vervuilen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ben benieuwd of ze dat helemaal gaan waarmaken.

Ingezamelde kleding zou ook uitgedeeld worden, bleek later voor veel geld in Afrika verkocht te worden door handige Nederlandse zakenlui, vooral BH's waren (zijn) een regelrechte hit. Zelfde met koelkasten etc. gingen er ook heen, en wij maar denken dat wij goed bezig waren door de oude "vieze" dingen om te ruilen voor schonere.

Als er echt goede auto's worden ingeleverd weet ik zeker dat er uitzonderingen komen. En al die onderdelen die er door vrij komen maken ook dat er voor de niet-ingeleverde oude barrels ladingen reserveonderdelen vrijkomen. Kunnen die mooi blijven rijden.

Volgens mij is nieuw produceren alleen goed voor de economie, voor het milieu absoluut niet. Want wat kost het alleen aan water wel niet om een auto te bouwen. Zoek dat maar eens op, schrik je van, echt geen 2.000m3 maar veel meer, soms 10 x die 2K m3.

Ze kunnen beter een katalysator verplicht stellen voor oude auto's, of een roetfilter. En benzine vervangen door gas, ook beter. Gas kan in bijna elke oude auto, of recente.

Maar goed, daar heeft de economie niet veel aan. Dus houden we ons maar weer eens voor de gek.

Zo'n Prius is een echte milieuvervuiler. Ze bouwen die dingen in Japan, een grootvervuiler als land, dan op een boot de wereld rond, en die boten zijn echt niet schoon te noemen, dan gaan "wij" er in rijden, dan zijn ze op, moeten ze weer terug voor recycling, want dat kan hier dus niet. Nou, en dan is Femke Halsema niet echt slecht bezig in haar Mercedes uit 1981 of zo, eigenlijk, als je zo bekijkt.

Milieubewust zijn is rijden in een Volvo 240 stationwagon of Jaguar XJ, of Simco 1100 met gas, of ieder ander degelijk apparaat met zo'n installatie aan boord. Tsja, alleen staat dan de economie stil. Hebben we ook niets aan.

Dus slopen

(kost ook energie...... )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat is mijn vermoeden dus ook.

Andere antwoorden (1)

Even een vraag gekopieerd uit de faq van www.denationalesloopregeling.nl:

10. Worden de ingeleverde sloopauto’s milieuvriendelijk gesloopt?

Ja. Auto Recycling Nederland (ARN) staat garant dat de voertuigen daadwerkelijk worden gesloopt op een milieuvriendelijke wijze.

Ze worden dus gesloopt.

Toegevoegd op 26-05-2009 15:01:28
de link in het antwoord moet zijn: http://www.nationalesloopregeling.nl (dus zonder de ertussen)