Wat brengt een kapotte Katalysator op?

Gisteren viel bij mijn auto de uitlaat op de grond... Er was een stuk doorgeroest en er moest een stuk vervangen worden, de katalysator... Ik weet dat zo´n ding duur is, er zit platina in, maar wat is de waarde van zo´n ding aangeboden voor op de sloop?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
8.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is de kapotte katalysator vervangen door een hele, of is er een stukje pijp tussen gelast?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het zelf maar opgezocht... Ik krijg er tot €40 voor terug... Wie geeft dit antwoord? Anders moet ik deze vraag laten gaan zonder beoordeling beste antwoord...

Het beste antwoord

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je er wel een eurootje of 40 voor terug kan krijgen. Tenminste, dat las ik ergens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat als je kunt achterhalen wat de vraagprijs voor een vergelijkbare katalysator is. Dat je dan niet meer dan 10% krijgt. Als ze dit er al voor geven...

Het werkt in principe als in normale bedrijven. Je koopt iets in en naar mate het langer staat neemt het ruimte in beslag en kost het geld. Want op die ruimte had je ook iets anders kunnen plaatsen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een verroeste / kapotte katalysator opbrengt als oud ijzer? Een poep en een scheet. Op het moment dat jij er vanaf wil is het niets meer waard. Vergelijk het met een woning waarvan op de boven verdieping dubbel glas zit. Bij verkoop word er gezegd dat dubbel glas boven onzin is omdat er niet gestookt word en als je enkel glas hebt word er gezegd dat ze liever dubbel glas hebben ivm isolatie waarde van het huis. Snap je wat ik bedoel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel een katalysator platina bevat voor zover ik weet is het zo weinig dat het de sloopwaarde niet echt verhoogt. De hoeveelheid platina is waarschijnlijk erg weinig.