Wat is de langste winkelstraat van Nederland en Europa?

Toegevoegd na 6 minuten:
Iemand vertelde mij vanavond dat Kampen de langste winkelstraat van Europa heeft, aangezien deze 2 kilometer lang is. Maar dat lijkt me een beetje onwaarschijnlijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
13.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat was de kalverstraat dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Oudestraat in Kampen is "slechts" 1 kilometer lang. http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Oudestraat&daddr=Oudestraat&hl=nl&geocode=FQjuIQMdbFVaAA%3BFXsJIgMdwjRaAA&gl=nl&mra=mift&mrsp=1&sz=17&dirflg=w&sll=52.562473,5.912726&sspn=0.003594,0.007607&ie=UTF8&ll=52.555475,5.919957&spn=0.003594,0.007607&z=17

Het beste antwoord

Voor Nederland spreken de bronnen elkaar tegen.

Haarlem: Je vindt er de langste winkelstraat van Nederland, de Cronjestraat, de stadskweektuinen van Huis ter Kleef en drie grote begraafplaatsen.

Apeldoorn: Er zijn veel winkelmogelijkheden, vooral geconcentreerd langs de Hoofdstraat, de langste winkelstraat van Nederland, en het overdekte winkelcentrum De Oranjerie.

Iemand moet dus opnieuw die straten gaan opmeten...

Toegevoegd na 8 minuten:
In het kader van meten is weten (zie google maps linkjes):

Haarlem: 700 meter

Apeldoorn: 1,3 kilometer

Toegevoegd na 17 minuten:
Aanvulling op het antwoord hierboven...

Dordrecht: De Voorstraat in Dordrecht is 600 meter (zie google maps linkje 3)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van Apeldoorn kan ik je in ieder geval wel vertellen dat het een pokkenend sjouwen is van de ene kant naar de andere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik weet het...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Voorstraat in Dordrecht is 1200 meter! Het is de langste winkelstraat van Nederland.

Andere antwoorden (9)

Nederland: De Cronjestraat in Haarlem.
Europa: Strøget, Denemarken 1,8 kilometer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van Nederland:

Langste winkelstraat van Nederland - Voorstraat Dordrecht
Print
Als bezoeker van de historische binnenstad van Dordrecht en vooral de Voorstraat heten de winkeliers u van harte welkom en maken u er op attent dat de Voorstraat bekend staat als de langste winkelstraat van Nederland. Te midden van oude monumentale panden en gevels is het erg sfeervol winkelen en mede daardoor anders dan in de meeste winkelcentra. Vooral in de Voorstraat-West zult u versteld staan van de vele speciaalzaken. Hier vindt u allerlei kleine maar ook grotere, aparte, leuke of mooie winkels met voor ieder wat wils.
Een bezoek aan de straat is dan ook zeer de moeite waard.

Europa:

Winkelen in Kopenhagen is in één woord geweldig! Kopenhagen heeft het grootste autovrije winkelgebied ter wereld én de langste winkelstraat van Europa

Kopenhagen en Dordrecht dus ;-)

PS. Goeie vraag ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Corso Buenos Aires in Milaan. ‘De allerlangste winkelstraat van Europa’, zegt Meneguzzi.
Volgens dit:
http://www.depers.nl/cultuur/286529/Shoppen-in-Europas-langste-winkelstraat.html

De langste *verkeersvrije* winkelstraat van Europa: Strøget in Kopenhagen.

Bordeaux kan ik me herinneren dat men dat daar claimde:
De stad heeft veel sfeer met veel leuke pleintjes en terrasjes, en je kan er heel goed winkelen in o.a. de langste winkelstraat van Europa.
Volgens dit:
http://www.fsw.vu.nl/nl/studenten/studeren-in-het-buitenland/partnerinstellingen/binnen-europa/bordeaux/index.asp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland: Dordrecht, 'de Voorstraat'.

Europa: Kopenhagen, 'de Strøget'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk in nederland dat het de kalverstraat is .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Keulen!
Onvoorstelbaar dat dit nog niet eerder genoemd is, vanuit het centrum lijkt het wel eindeloos winkelen, zonder dat je het merkt dwaal je een heel eind af van je beginpunt. Zeker meer dan 2 kilometer aan diverse winkels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Langestraat in winschoten
Dit is de langste winkelstraat met dezelfde naam
Volgens mij gaan andere straten over in een andere tenaamstelling. Zelfde winkelstraat met meerdere straatnamen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Voorstraat in Dordrecht is de langste winkelstraat van Nederland: 1200 meter.

Europa: de Corso Buenos Aires in Milaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De langste winkel straat bevind zich in polen.nl.wikipedia.org/wiki/Łódź_(stad)

Toegevoegd na 2 minuten:
deze is namelijk 4 kilometer lang en is zelfs de langste van de wereld