Hoe kan ik het goedkoopst een pakket verzenden vanuit Brazilie naar Nederland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
4.2K

Antwoorden (2)

Via post zie prijzen

http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakketten/naar-het-buitenland/internationaal-pakket-basis/index.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Braziliaanse postzaken:
Post services in Brazilië zijn over het algemeen goed te noemen, maar het duurt vaak vrij lang voordat de post aankomt en het komt wel eens voor dat pakketjes/brieven al geopend zijn wanneer ze op plaats van bestemming aankomen.
Postkantoren in Brazilië worden "Correios" genoemd, en zijn normaal gesproken van maandag tot en met vrijdag geopend van 9 tot 5 en op zaterdag alleen in de ochtend. Een brievenbus kun je op bijna elke straathoek vinden. Het is een gele bus, waar correios op staat geschreven, bovenop een stalen paal. Het is aan te raden om post met luchtpost te versturen. Gemiddeld doet luchtpost er 5 dagen over om op de plaats van bestemming te komen.

en

De Braziliaanse post is niet geheel betrouwbaar. Vertraging of het zoekraken van post is niet ongewoon. Belangrijke documenten kunnen het best per fax of koerier worden verzonden. Maak bij voorkeur gebruik van postbusnummers en vermeld altijd de postcode. Videobanden, catalogi en kleine monsters kunt u het gemakkelijkst aangetekend als 'geschenk' via 'petit-paquet' verzenden.
Brazilië kent een eigen videosysteem, PAL-M geheten, niet te verwarren met het Europese PAL. In voorkomende gevallen verdient het de voorkeur gebruik te maken van NTSC-banden (Amerikaans systeem).

en een import/export bedrijf