Waar koop ik mijn visum als ik via Istanbul naar Kayseri vlieg?

Ik ga naar Kayseri, Turkije. Het vliegtuig vliegt naar Istanbul; daar is een tussenstop van 2,5 uur. Daarna gaat een tweede vlucht van Istanbul naar Kayseri.

Voor Turkije heb ik een visum nodig.

Moet ik dat visum nu in Istanbul (tussenstop) kopen, of in Kayseri (eindbestemming)?

Cryofiel
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Op de eerste bestemming in dat land, dus in jouw geval in Istanbul, en wel vóórdat je door de douane gaat.

Een visum is verplicht voor iedereen die op vakantie naar Turkije gaat. Dit schaf je voor 15 euro aan bij de visumbalie op de luchthaven in Turkije, hier kom je langs voordat je door de paspoortcontrole gaat. Wisselen lukt vaak niet dus zorg dat je die 15 euro los op zak hebt. Tip: het Turkse consulaat in Nederland verkoopt ook visa voor Turkije maar je betaalt ongeveer 5 x het bedrag van op de luchthaven, niet doen dus!

Het visum voor Turkije is na aanschaf overigens drie maanden geldig, je kunt dus meerdere keren naar Turkije reizen met een visum binnen die periode. Voor meer informatie over je visum kan je terecht bij de Turkse ambassade.
escape
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In Istanbul kom je Turkije binnen: daar moet je door de douane en zal je het visum moeten kopen. Vervolgens heb je een binnenlandse vlucht.
Utrecht
13 jaar geleden
Ongeacht of je het in Istanbul al moet halen: Als je daar toch 2,5 uur moet wachten voor je verder vliegt, dan zou ik sowieso daar mijn visum halen, scheelt je op je eindbestemming weer tijd.