kan iemand mij helpen aan de beste uitvinding / gadget voor bij het kamperen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (7)

draagbaar een pits gaskook punt. Ideaal als je zonder caravan op pad bent en geen grote zware gasflessen wilt ronddragen, maar ook niet met een ini mini gasbrandertje wilt rommelen. (Uiterarad is uit eten gaan ook een optie)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zeer veel gadgets / uitvindingen die het kamperen ondersteunen.

Persoonlijk vind ik een waterkoker onmisbaar. Heb je bij de tent geen stroom dan is er wel een kookhok/afwasruimte met stroompunt. Met de waterkoker moet je niet alleen water koken voor koffie en thee, maar ook bijvoorbeeld het water voor het koken van groenten of pasta. Na het koken in de pan en op het comfort van Jelle maak je zo een maaltijd. Dat scheelt enorm in het gebruik van het gas en is veel vlugger warm. Dat scheelt soms een half uur.

Toegevoegd na 11 minuten:
Als je gadgets echter definieert als onnodige zaken die er blits uitzien (en soms veel geld kosten) dan kom ik tot de volgende shortlist

1. Een iPhone met applicatie Campingwijzer
2. Ledlampjes die je om de scheerlijnen doet zodat je in het donker er met een aangeschoten kop niet over struikelt
3. De JakPak (afbeelding!): Een jas, slaapzak en tent ineen.
4. Een mobiel weerstation met voorspelling om aan te sluiten op je laptop
5. De SheWee, een plastuit voor dames (zie link MSN.com bij foto's)

Bij de onderste MSN link verder nog foto's van de:

Bierkoeler, camerafrisbee, flip'ndrip koffiemaker, biolite stoof, 2 seconden tent, de afwaszak en een zonnepaneel voro op je rugzak.

De onderste link is denk ik precies wat je zoekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je mag overigens niet op alle campings een waterkoker gebruiken in verband met het wattage soms staat dit expliciet in de regels dus wel ff checken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pannini, dat klopt, maar er zijn ook waterkokers met een laag wattage van 650 - 750 Watt. Het is verstandig om daarop te letten, want een superkoker van 2000 Watt lijkt me inderdaad geen goed idee. Bij 220 Volt en een 4 Ampere aansluiting moet een koker van 750 watt well gaan. Maar daarnaast ben ik in het buitenland wel gewend dat er vaak kookruimtes zijn waar je water kunt koken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie bijvoorbeeld : http://www.kampeergoed.nl/kettle-watt-tristar-pc-8277.html?cPath=71_303_631_641&osCsid=df1c7ca4634b77c9a3135e8dbe4dd368)
Onze top-gadget voor het kamperen is de 'Superfluup'.

Ik heb nog nooit gevonden hoe zo'n ding eigenlijk heet, maar je kunt het het beste omschrijven als een rubberen schijf van ongeveer 7cm. doorsnee met 'n flupje in het midden waar je elke gootsteen mee dicht kunt leggen, zodat je zonder teiltje af kunt wassen. Een multifunctionele gootsteenstop dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mij betreft de beste uitvinding: de 2 secondentent, of ook wel pop-uptent. Je maakt de band los die hem ingepakt houdt, gooit hem in de lucht, en presto, er staat een volwaardige tent.

Haringen zijn optioneel, en in mijn ervaring alleen nodig als er genoeg wind staat om hem weg te blazen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
wat superhandig! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, ik gebruik hem vooral graag voor korte kampeertripjes, als je je tijd aan andere dingen wilt besteden dan het opzetten van een tent: Tent opgooien.
Twee haringen in de grond tegen eventueel wegwaaien.
Self-inflatable matje erin gooien en de ventielen opendraaien.
Slaapzak er vast op.
Tent dicht en leuke dingen gaan doen.
's Avonds terugkomen, tent openritsen, ventielen dichtdraaien, slaapzak in, slapen. De tent weer 'afbreken' duurt wel iets langer dan het opzetten: ongeveer 15 seconden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
............inpakken ook in seconden?
I never leave home without my Victorinox...en zeker als ik ga kamperen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er worden nogal wat "luxe" artikelen genoemd, maar ik ben een primitieve kampeerder. De tentstokklemmetjes vind ik ideaal. Daar kan je bijvoorbeeld een stormlamp aan hangen om 's avonds als leeslamp te gebruiken.
Plaatje bij antwoord
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die zijn ook goed, he? Zitten bij ons in het zelfde zakje als de superfluup.
Een lamp met ingebouwde solar-sensor/accu. Door de zonnekracht heb je in de avond lekker een lampje.