In India gooien ze wel eens met verf of gekleurd zand of iets dergelijks wat is dat en vooral waarom doet men dat daar?

Je ziet wel eens foto's van mensen dat ze helemaal onder 100 verschillende kleuren zitten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
4.2K

Het beste antwoord

Pagwah of HoliIn het voorjaar wordt het Holi of Pagwah-feest gevierd..
De avond voor Holi wordt een pop van de gemene godin Holika verbrand. De volgende dag heeft iedereen zijn oudste en lelijkste kleren aan, ook al is het feest. Want tijdens Holi mag je kliederen met verf. Die dag gooien kinderen en volwassenen verfpoeder en water over elkaar heen. En als iedereen dan moe en knalgeel, groen en rood uit de strijd komt, gaan ze lekker allemaal onder de douche. Daarna wensen ze elkaar, in hun mooiste kleding, een prettig Holi.
Het is voor hindoes, vooral in het noorden van India, één van de kleurrijkste en meest feestelijke dagen van het jaar. Misschien ken je wel hindoes in je buurt en mag je lekker meedoen met verfgooien.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp het =)

Andere antwoorden (1)

volgens mij doen ze dat wanneer het feest is. Zo laten ze zien dat het bij hun feest is.