Wat zijn de gevolgen als je 2 weken lang 2400 meter hoogte leeft?

Vanwege de vakantie. En hebben jullie tips om hier goed mee om te gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Die gevolgen zijn niet zo groot, ik heb zelf wel eens drie maanden geleefd tussen de 2300 en 3000 meter.

Je merkt op die hoogtes wel dat je iets sneller buiten adem raakt, maar gezonde mensen, zonder bijvoorbeeld luchtwegproblemen waardoor ze eerder benauwd zijn, kunnen daar prima mee omgaan. Gewoon ervoor zorgen dat je niet al te hard bergop moet rennen om de bus te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk! Dank je!

Andere antwoorden (2)

Er zijn in ieder geval geen grote gevolgen, kijk maar naar alle WK-spelers die ook op zo'n grote hoogte hebben moeten leven voor een maandje, die zijn weer gezond terug.

Om het daar beter uit te kunnen houden moet je een goede conditie hebben. Begin dus een paar weken van tevoren daarme door middel van bijvoorbeeld sporten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt in ieder geval een dijk van een conditie. Op die hoogte worden er meer rode bloedlichaampjes aangemaakt om de lage luchtdichtheid te compenseren. Daar heb je thuis de eerste weken met het sporten profijt van.