Mag ik in italie autorijden met nederlands rijbewijs? Of hoe lang moet je je rijbewijs dan hebben?

Het gaat om een vakantie van 2 weken..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
5.4K

Antwoorden (5)

Ja dat mag gewoon.
Het is wel zo dat je bij autohuur waarschijnjlijk 21 moet zijn, en een bvepaalde periode een rijbewijs moet hebben. Maar als je een nederlands rijbewijs hebt, mag je in Italie gewoon rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een nederlands rijbewijs mag je in de gehele EU gewoon rijden. het maakt dan niet uit hoelang je je rijbewijs hebt.
(wel moet je in sommige landen een bepaalde leeftijd hebben om een auto te mogen huren)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het huren van een auto in Italië kan vanaf 18 jaar en de leeftijd kan wisselen per categorie auto. Men dient 1 jaar in bezit te zijn van het rijbewijs en er kan een toeslag op huurders onder de 25 jaar gelden.

Gordels zijn verplicht en kinderen onder de 12 jaar moeten (naar gelang de leeftijd) gordels dragen óf in een zitje plaatsnemen.

Binnen de bebouwde kom is de maximumsnelheid 50 km/uur, op gewone wegen 110 km/uur en op snelwegen 130 km/uur. In Italië geldt een hoge dichtheid van auto's, het kan druk zijn op veel wegen. Het verkeer rijdt in Italië aan de rechterkant van de weg.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker mag dat, je hebt een rijbewijs dat overal geldig is.
Maar wees op je hoede in Italie, ik weet niet veel andere landen waar zo roekeloos wordt gereden dan daar! Blijf rondom kijken en anticiperen! En als je er eenmaal aan gewend bent dan is het gehaaste verkeer in Nederland ineens niet zo gehaast meer :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij daarheen gaat met je eigen auto dan mag je daar gewoon autorijden.
Om daar een auto te lenen moet je minimaal 21 zijn of soms minimaal 5 jaar je rijbewijs hebben.