Mag je een doos als bagage meenemen in het vliegtuig?

Ik ga van de zomer op bezoek bij vrienden in het buitenland en wil een en ander voor ze meenemen aan cadeautjes en zo. Het is teveel om bij mijn handbagage in te stoppen maar ik vind het zonde om een extra koffer mee te nemen die vervolgens hoogstwaarschijnlijk leeg weer mee terug moet. Mag je ook een doos vullen, goed sluiten met plakband en zo en dat als bagage meenemen? (vlieg met Ryanair)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
7.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey, da's een leuke tas! Maar ook die moet ik dan weer leeg mee terugnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duh... waarom dacht ik daar niet aan??? Misschien niet eens zo'n gek idee!!!

Het beste antwoord

Er zullen ongetwijfeld vragen over komen. Wat zit er in deze doos? enz. Misschien is het een oplossing om de cadeautjes in je koffer te stoppen en wat dan van je eigen spullen er niet meer in kan eventueel mee te nemen als handbagage. Je weet ongetwijfeld, dat je maar 1 tas als handbagage mag meenemen. Als daar wat kleren in zitten kraait er geen haan naar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja hoor, dat mag. Als het maar veilig is ingepakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit mag als je het maar goed verpakt. Geen idee hoe het zit met de kilo's maar de kado's kunnen mee :-D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is slechts één stuk handbagage per passagier (behalve voor baby's) toegestaan, dat tot 10 kilo weegt en niet groter is dan de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm (handtassen, aktetassen, laptops, winkelaankopen, camera's, enzovoort, moeten worden vervoerd binnen uw toegestane één stuk handbagage).

Extra/te grote handbagage zal bij de boardinggate geweigerd worden of als het mogelijk is zal het geplaatst worden in het ruim van het vliegtuig tegen een tarief van £ 35/€ 35. Als u niet zeker bent over de afmetingen, controleer uw tas bij de balie voor het afleveren van tassen voordat u doorgaat naar de beveiligingsdienst van de luchthaven.

Bekijk de voorwaarden voor meer duidelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag gewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag alles meenemen, als het maar binnen de toegestane kilo's en afmetingen en aantallen valt, anders moet je bijbetalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet wel beseffen dat een doos misschien erg lastig te tillen is. Dat wordt misschien lastig, als je blijkbaar ook nog een koffer en handbagage hebt?
Bovendien wordt er met ruimbagage ontzettend gesmeten, je moet wel zeker zijn dat die doos dat overleeft.
Ik zou de kwetsbare dingen die kunnen breken zoveel mogelijk als handbagage meenemen en de niet-kwetsbare dingen als kleren enzo bijvoorbeeld in een sporttas of weekendtas doen die je op kan vouwen en in je koffer doen op de terugweg...