Kan een kinderwagen mee in het vliegtuig?

Oh, en ook handig om vooraf te weten: kan een kinderwagen mee in het vliegtuig? Mijn kinderen zijn zelf allang uit de kinderschoenen gegroeid, maar ons pasgeboren nichtje gaat ook mee op vakantie.

een jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Antwoorden (2)

Meestal wel. De voorwaarden zijn afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Kijk op de site van de maatschappij waarmee je wil vliegen voor alle regels en eventuele kosten.
een jaar geleden
Ja, een kinderwagen of buggy mag vrijwel altijd kosteloos mee tot aan de gate. Deze zal daarna in het ruim geplaatst worden. De kinderwagen of buggy kan je dan bij aankomst ophalen bij de bagageband. Houd er rekening mee dat dit een grote afstand kan zijn vanaf het vliegtuig. Neem daarom bijvoorbeeld een draagdoek voor de baby mee aan boord. Bij sommige vliegmaatschappijen is het zelfs mogelijk om een kinderwagen mee te nemen aan boord, mits deze aan de regels voldoen. Check altijd de vervoersvoorwaarden van je vliegmaatschappij. De regels kunnen namelijk per vliegmaatschappij verschillen.