Hoe staat het met de renovatie van het beruchte wandelpad "El Caminito del Rey" in Spanje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Het gaat gebeuren.

Deze (engelstalige) tekst las ik net op de site van de engelstalige krant The OlivePress in Andalusië:

"The infamous Caminito del Rey – or King’s Path – at El Chorro, near Antequera, will this month be awarded four million euros in an audacious conservation bid."

http://www.theolivepress.es/2009/12/10/three-kings-come-early/

En voor het geval je een vakantie wilt boeken:
"“We expect a lot of the work to be done next year, with the path possibly open by 2011."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vanwege de hoge kosten van de renovatie is het project in de ijskast gekomen.

De locale overheid heeft het begin en het einde van het pad de eerste meters weggehaald voor de veiligheid, zodat er geen mensen meer op konden.

Er zijn alweer by-passes gevonden, bijvoorbeeld via de spoorweg aan de andere kant, en dan het ravijn door.

Toegevoegd na 12 minuten:
Op een belgische site nog even gevonden:

07 feb 10 Het 'gevaarlijkste wandelpad van Europa' wordt een toeristische topattraktie. In Andaloezië wordt een eerste schijf van 4 miljoen € vrij gemaakt om de beruchte Caminito del Rey (='het Koningspaadje') te repareren. Bedoeling is dat op dit hachelijke wandelpad op termijn tot 1000 toeristen per dag worden ingekard. Er zullen ondermeer een nieuwe reling en steunbalken worden gebouwd. Het wordt een betalende attraktie en moet het toerisme in het Andaloezische binnenland revitaliseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijzonder slecht ! Daar heeft men namelijk geen budget voor. Men had wel plannen het te restaureren,maar dat bleek veel te duur uit te pakken,dus blijft het een pad alleen voor waaghalzen en levensmoede personen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 2006 sprak de regionale overheid van Andalusië over een restauratieplan. De kosten werden toen geraamd op 7 miljoen euro. Wat overigens nog niet is gedaan i.v.m. de hoge kosten.