Wat is de goedkoopste manier (bus, trein, boot) om de oversteek te maken naar engeland?

Voor 2 personen zonder auto, zonder fiets maar met 2 grote rugtassen. Om rond te treinen door engeland.
We moeten vanuit het oosten van Nederland komen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als verstekeling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of liften en een roeiboot...

Het beste antwoord

Bij op tijd boeken: MetRyanair kan je vanaf 10 euro retour vliegen. Betaal je nog iets van 8 euro pp voor een tas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het goedkoopst lijkt me dan toch als je met de boot gaat en niet gaat vliegen.
Met de bus zal ongetwijfeld goedkoper zijn dan met de trein, maar dan ben je wel veel langer onderweg dan met de trein.

Persoonlijk zou ik met de trein naar de Hoek van Holland gaan, daar de boot naar Harwich nemen.
Als je de avondboot neemt, dan kun je ofwel een hut boeken aan boord, of gewoon slapen in één van de slaapstoelen.
In Harwich is het nog geen vijf minuten lopen naar het station, vanwaar de trein in ongeveer een uur naar Londen rijdt. Vanuit Londen kun je alle kanten op.

Kijk voor prijzen even op de site van de Stena Line (of P&O North Sea Ferries als je vanaf Rotterdam wilt vertrekken, maar dan ga je naar Hull, meer bovenin Engeland).

Uiteraard kun je er ook voor kiezen de oversteek te maken vanuit Oostende of Calais, maar dan moet je nog een stuk met de trein door België en of dat heel goedkoop is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die bus die gaat toch gewoon op de trein in de tunnel?
Dus dan ben je toch niet langer onderweg?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je het over een georganiseerde busreis (en dan gaan de bussen ook vaak mee op de boot). Vraagsteller wil graag met de trein door Engeland reizen, met een georganiseerde busreis is het vaak een kwestie van samen uit/samen thuis.
Ik doelde op dat als ze met de bus van het Openbaar Vervoer naar Hoek van Holland of Oosteinde wil reizen, dat ze dan langer onderweg is.
Vanuit Zeebrugge met een vrachtschip. Sommige schepen hebben daar faciliteiten voor. Hebben wij ook ooit gedaan en is supergoedkoop. Je moet wel genoegen nemen met een stoel i.p.v. een hut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een rustig tijdstip met de trein door de tunnel.
Quieter times - From Folkestone to Calais they are generally between 00:00 – 06:00 & 22:00 – 00:00. Quieter times from Calais to Folkestone are generally between 00:00 – 08:00 & 22:00 – 00:00. These times are subject to change and availability.

Met de ferry
1 pers. te voet* 35,- enkele reis op basis van 2-persoons bezetting.
http://www.dfdsseaways.nl/Overtochten/IJmuiden-NewcastleRetour?tduid=72e5bb4f890a4e748392910aefd5a424
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eurolines (bus) heeft vaak heel goedkope aanbiedingen, daar kan geen boot of vliegtuigmaatschappij tegenop!