Is een excursie van Marsa Alaam naar Luxor te doen?

Van de zomer wil ik eventueel een excursie doen naar Luxor. Vanuit Marsa Alaam zijn voldoende mogelijkheden, maar ik wil weten of iemand hier ervaring mee heeft en of het de moeite waard is. Is er voldoende ruimte in de bus of zit je op elkaar gepropt, voldoende airco, hoe lang duurt zo'n rit, als je eenmaal in Luxor bent, kom je dan nog voor verrassingen te staan. Gewoon graag alle info die je weet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Egypte is een prachtig land als je van oudheden houdt. Het is en blijft een grote zandbak en in de zomer is het er erg heet. 45 graden is niks. Als je geen moeite met de hitte hebt en voldoende drinkt en rust, dan is dat geen probleem. Ik ben een aantal jaren geleden met de bus vanuit Luxor naar Hurghada gereisd en dat was best comfortabel. Goede airco en de chauffeur had een cooler in de auto voor drinken. Het was wel een lange reis door de woestijn, dus je ziet alleen maar zand en rotsen. Volgens mij is de rit van Marsa Alaam naar Luxor nog iets langer. Het is trouwens wel aan te raden om in convooi te reizen. De meeste buschauffeurs willen ook niet anders want ze lopen het risico om overvallen te worden. Soms moet je daaom lang wachten op een convooi. Ik weet niet of je bekend bent met Egypte maar tijd en afspraak is daar een heel rekbaar begrip. Als je dat van te voren al in calculeert zul je een leuke tijd hebben in Egypte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou zeggen probeer een gids te huren dat hebben wij ook gehad is zeker de moeite waard volgens mij heb ik ook nog wel het telefoonnr van mustafa hij was onze gids en zei tegen ons dat we maar moesten laten weten als er nog meer mensen naar egypte kwamen dat vind hij helemaal niet erg, hij kan je echt alles vertellen over egypte maar hij spreekt geen nederlands wel engels