hoe werkt parkeren in wallonië?

wij zijn op het moment op vakantie in wallonië en kwamen onderstaand bord tegen en de verschillende kleuren zones maar wat betekent dit? en hoe weet ik of het betaald parkeren is? en kan ik gewoon de nederlandse blauwe parkeerkaart gebruiken?

Picture for question
5 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K

Antwoorden (1)

In deze situatie is parkeren overal gratis 'Parkings gratuits'

Het gedeelte onder de streep geeft de zones aan.
Als eerst de kleur, vermoedelijk kun je gekleurde borden volgen naar de parkeerplaats in kweste.
Na de kleur staat de naam, en daarachter het aantal parkeerplaatsen, Loustics heeft 30 plaatsen.

In deze situatie is een parkeerschijf niet nodig.