Hoe zit dat met emigreren naar de VS?

Ik ken iemand en die gaat binnenkort emigreren, maar het heeft hem jaren geduurd, en heel veel moeite gekost om het waar te mogen maken.
Hij zij dat hij veel formulieren moest invullen en zelfs een interview moest doen. En daarbovenop nog veel moeten betalen.
Maar hoe zit dat nou, hoezo heeft het zolang kunnen duren, een dossier bekijken kan toch niet zo lang duren om te behandelen. En hoezo is het zo ingewikkeld om uiteindelijk zo'n visum te krijgen.
En ik heb gehoord dat je op veel verschillende manieren een visum aan kan vragen, o.a. familie en dat soort dingen, dus niet gewoon de standaard emigratie omdat je er gewoon heen wilt.

Ik heb al wat op internet gezocht, maar daar ziet het er een beetje ingewikkeld uit, dus ik vroeg me af of iemand een goede niet ingewikkelde uitleg hierover heeft, want nadat hij er een beetje over vertelde raakte ik er benieuwd naar hoe het zit.

(En ik heb nog gehoord dat hij zoveel mogelijk van zijn spullen mee wil gaan nemen, hij zei iets met een container of zoiets, wordt die per boot of zo verscheept, en zo ja hoeveel zou het hem kosten?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

als je in een land wilt gaan wonen, en je hebt er geen band mee, dan stelt dat land veel eisen aan je. Je moet heel veel aantonen, en in sommige gevallen nog dimplona's ed halen om hoger in de puntenlijsten te komen. Vaak moet je een bepaald aantal punten hebben om het land binnen te komen, waar je leefoij, huwelijkse staat, opleiding, bank status ed alleemaal punten beinvloedt.

Tsja, verschepen met de boot. Een paar duizen euro kan het snel gaan kosten. Ik heb wel eens wat laten verschepen naar Australie, en 2m3 huisraad kostte me ook al 500+ euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Transport kosten van een 40ft container, die met meubilair verscheept wordt naar Vs! Bv bij de ect rotterdam!

Toegevoegd na 54 seconden:
kun je bij de ect opvragen moet dat zijn!

Toegevoegd na 1 minuut:
the shipping maatschapijen