Wat moet je gezien hebben/gedaan hebben in PRAAG?

Binnenkort ga ik naar Praag, nog nooit geweest. Iemand wel? Wat moet je persee gezien hebben? gedaan hebben! Tipss?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hostinec U Kalicha. Een traditionele Praagse kroeg. Het technisch museum.
Toeristentrekkers als de Praagse Burght of het Orloy zullen u ter plaatse wel aanbeviolen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke vraag plus 1

Het beste antwoord

Ik ben afgelopen zomer in Praag geweest, maar ik neem aan dat er niet veel verschil is tussen zomer en winter qua toeristische dingen...
- De Karelsbrug. Vond ik heel leuk om over heen te lopen, en 's avonds daar lekker naar de zonsondergang kijken. :) Wel opletten voor zakkenrollers (moet je trouwens in heel Praag wel, maar als je gewoon normaal voorzichtig bent met je spullen, is het geen probleem)
- De burcht, met de kathedraal en dergelijke. Dat was dat waar Ironflower het over had met die tickets. Wij hebben een ticket gekocht voor alles. Je kunt dan in 2 dagen tijd iets van 6 dingen bezichtigen, maar als je 's ochtends op tijd begint, haal je het makkelijk in 1 dag. (met je studentenkaart krijg je op veel plekken korting in Praag)
- Het oude plein met een heleboel mooie gebouwen eraan, en inderdaad de klok niet overslaan. Ook proberen om daar een keer op een heel uur te komen, de poppen zijn wel grappig om een keer gezien te hebben.
- De joodse buurt. Ook hier hebben wij een ticket voor alles gekocht. Bij de laatste synagoge moet ik bekennen dat ik het wel gezien had intussen, maar ik vond het wel mooi om te zien, en indrukwekkend.
- De uitkijktoren (naam weet ik niet meer). Het was vanaf de stad een eind lopen (tegen een helling omhoog), maar het uitzicht was wel de moeite waard.
- Verder zijn er heel veel kerken in Praag. De meeste kun je tegen betaling bekijken. Als je daar van houdt, kun je dat doen, maar als je daar niet zo van houdt, kun je genoegen nemen met de kathedraal van de Praagse Burcht. Deze is het allermooist, vond ik tenminste..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

voor mannen is het simpel....

check link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ná de kroegen uit het antwoord van Chris nog energie hebt
In deze link staat de top 10
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 voor je reactie hahaha. Tsjechisch bier moet je toch geproefd hebben dacht ik zo.... Niets mis mee! Als ik kracht over heb, dan hou ik cityspotters wel in de gaten ;)
Het fijne aan Praag is dat de hightlights eigenlijk heel dicht bij elkaar liggen, bijna alles is lopend te doen. Waar ik zeker heen zou gaan is de burcht. Trek daar genoeg tijd voor uit, het is vrij groot! Je kunt een kaart kopen zodat je overal naar binnen kunt.

Je zult daar vast een kaart kopen voor het openbaar vervoer. Ondanks dat je met de metro overal het snelst en makkelijkst bent, is het veel leuker om de tram te nemen. Wij hebben bijna in iedere tram gezeten in het centrum en stapten gewoon uit als we dachten iets leuks te zien.

Wij zijn overigens ook bij het martelmuseum geweest. Een heel amateuristisch museum, maar wel heel interessant.

Ik zou gewoon een boekje kopen over Praag. Als je er 3 dagen bent, kun je eigenlijk bijna alle highlights wel bezoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De binnenstad is van Praag is heel toeristisch qua horeca. Let hier zeker mee op. Overal heb je toeristenmenu's, deze zijn niet aan te raden.

Kijk terwijl je je eten besteld ook naar de prijs van koffie. Soms is het eten redelijk goedkoop maar de koffie extreem duur.

1 restaurant spande de kroon:
- toen we aankwamen stond er een kleine bakjes met nootjes op tafel, we moesten 3 euro per bakje betalen
- we moesten voor de muziek betalen, het bestek, ...
- en het eten was bagger
Dit was een restaurant waar ze je lokken met mooie meisjes die je op straat aanspreken met een menu vol foto's (van het eten) in handen

Kijk even rond naar de prijzen voor drank in cafés, sommige zijn heel goedkoop, andere heel duur.

Al bij al vond ik het een tegenvaller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk hier eens!

http://www.capitoolgids.nl/praag.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
budweiser drinken budovar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is zoveel te zien in deze prachtige stad. Het heeft volgens mij geen zin om het allemaal op te noemen. Neem gewoon 2 of 3 dagen om daar rond te lopen (iedere dag een ander gedeelte) en je ziet alles wat er in de eerdere antwoorden al is aangegeven. Laat je gewoon verrassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gouden straatje. Avond(en) op de Karelsbrug met een fles wijn en goed gezelschap. Restaurant Club Architektu (??); een sfeervol kelderrestaurant met een fijn terras buiten. Een opera van Mozart bekijken/beluisteren (tickets zijn niet zo duur als je ze op straat koopt bij een ticketloketje): Praag is een echte operastad. Lekker rondslenteren, mensen kijken. Een heerlijke stad, uitkijken voor zakkenrollers maar dat moet overal, en fijn betaalbaar!