Kan ik mijn rijbewijs halen op Curaçao?

Over een tijdje ga ik naar Curaçao voor ongeveer 6 maanden. Ik ga er niet werken of stage lopen, het is eigenlijk een lange vakantie.
Omdat ik het in Nederland niet meer ga redden om mijn rijbewijs te halen vroeg ik mij af of ik die daar zou kunnen halen. Dit omdat ik mij daar eventueel met de auto zou kunnen vervoeren. Ik sta daar verder niet ingeschreven omdat ik niet langer dan 6 maanden ga.
En zou het dan ook mogelijk zijn om mijn rijbewijs in Nederland om te laten zetten, of moet je daar echt voor ingeschreven staan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vakantie
20.4K
TurfGraver
5 jaar geleden
Je moet wel een half jaar in Curaçao wonen en ingeschreven staan in het bevolkingsregister wil je examen kunnen doen.

Antwoorden (1)

Je kunt je rijbewijs wel halen op Curacao,maar de zes maanden zijn te kort. Je moet er namelijk al zes maanden wonen voordat je daar een rijbewijs kunt halen.

Er wordt op internet van alles geroepen over het behalen van een rijbewijs op Curaçao. Zo circuleren er artikelen op websites die suggereren dat je naar het land moet gaan als je je rijbewijs ‘spotgoedkoop’ wilt halen. Je zou het roze papiertje al voor minder dan 500 euro in je bezit kunnen hebben. Slagen op het eiland is volgens deze bronnen een kwestie van het leren van een paar trucjes. Ervaring op de weg doe je pas op nadat je het rijbewijs gehaald hebt. Volgens andere bronnen valt het wel mee en is het behalen van een rijbewijs tegenwoordig lastiger dan een paar rondjes over het dorpsplein rijden. Gelukkig maar, want een rijbewijs behaald in Curaçao is in ons land om te wisselen voor een Nederlands rijbewijs. Een rijbewijs halen op het eiland tijdens een vakantie is er echter niet bij. Je moet wel een half jaar in Curaçao wonen en ingeschreven staan in het bevolkingsregister wil je examen kunnen doen.