Vliegen met Corendon. Handbagage max. 7 kg. Is dat alleen het gewicht van een lege koffer?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
10.4K
ronron1212
6 jaar geleden
Nee dat is het gewicht van de volle kofferdat is wat je als handbagage mag meenemen.
crispy
6 jaar geleden
Handbagage draag je met je mee, je koffer gaat in het ruim. Als het goed is heb je ook te horen gekregen wat het maximum gewicht van je ruimbagage is (15 of 20 of 25 kg of zo), of misschien moet je dat er nog bij kopen. Het gewicht waar ze het over hebben is altijd de koffer (of tas) + inhoud.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Arjan ouwe globetrotter! Wat moet je nou met een lege koffer in het vliegtuig?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Tegenwoordig bestaat je handbagage uit 1 koffer. Dit is doorgaans een trolley. Meer mensen vliegen alleen nog maar met handbagage. Het kan daarom zijn dat als de handbagage vakken vol zitten, je handbagage toch naar het ruim gaat. Helaas zul je dan aan het einde van de vlucht bij de bagageband moeten wachten op je koffer. Een slimme tip is om een unieke koffer met foto mee te nemen zodat je hem meteen herkent.

Antwoorden (2)

Handbagage : hiermee wordt bedoeld dat je handbagage, tas of wat voor vorm dan ook, niet meer dan 7 kg mag wegen in totaal, inclusief de inhoud.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het gaat erom hoe zwaar de tas of kleine koffer is bij het instappen, dus het totaalgewicht van die tas of koffer samen met alles wat er in zit. En dat betreft bijvoorbeeld ook laptop, uw reislectuur en uw videocamera.
Maar uw jas en uw tasje met belastingvrije artikelen en babyartikelen voor tijdens de vlucht mogen wél apart mee; die tellen dus weer niet mee voor dat maximum van 7 kg.

“Corendon handbagage streng
Veel passagiers die een vliegen met Corendon nemen alleen handbagage mee. Tot 7 kg en 1 stuk handbagage (inclusief laptop, handtas e.d., alles moet in 1 tas passen) is gratis. Meer kilo's betekent bijbetalen en ruimbagage boeken. De regels worden streng nageleefd. Zorg er dus voor dat de handbagage aan de regels voldoet en denk niet dat je wel een potje kunt breken eenmaal op Schiphol.”
https://www.skyscanner.nl/nieuws/inspiratie/corendon-airlines-bagage-regels-afmetingen-en-gewicht/

Hieronder de volledige uitleg van Corendon in hun FAQ, onder het tabje “Handbagage/Ruimbagage”:

Hoeveel handbagage mag ik meenemen en onder welke voorwaarden?

Het maximale gewicht bedraagt 7 kg.
Uw handbagage mag niet groter zijn dan 25cm x 35cm x 55cm.
U mag maximaal 1 stuk handbagage per persoon meenemen.
De volgende artikelen mag u daarnaast ook als handbagage meenemen:

- Eén jas
- Eén paraplu of wandelstok
- Eén plastic tasje (seal bag) met belastingvrije (Duty Free) artikelen
- Babyartikelen welke aan boord worden gebruikt

De volgende artikelen dient u in uw handbagage op te bergen:

- Een boek of tijdschrift(en)
- Een laptop of laptoptas
- Een foto- of videocamera

Bij de check in controleren wij of uw handbagage voldoet aan de maximum afmetingen en het maximum gewicht. Uw handbagage wordt voorzien van een label, wat aangeeft dat uw handbagage is goedgekeurd.

Het kan voorkomen dat er geen ruimte meer is om uw handbagage in de cabine op te bergen. Wij zullen uw handbagage, nadat deze voorzien is van een bagagetag, kosteloos in het ruim opbergen. Deze kunt u op uw bestemming via de bagageband, eventueel met uw overige ingecheckte ruimbagage, weer ophalen.

Indien blijkt dat uw handbagage bij de gate niet voldoet aan de door ons gestelde afmetingen en gewicht, brengen wij een boete van € 75,- per stuk in rekening. Houdt u hier rekening mee indien u gebruik maakt van de online check in.

Omdat we graag willen dat alle passagiers hun handbagage mee kunnen nemen in de cabine, voeren wij bij de gate regelmatig steekproeven uit.