Mij dochter is haar identiteitskaart kwijt, kan ze nu toch een paspoort krijgen zonder boete voor het kwijtraken van de ID kaart die nog geldig was?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (4)

Ligt er aan of ze er slordig mee omgesprongen is. Binnenkort hoef je als je je id-bewijs ben verloren de politie niet meer lastig te vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen boete voor paspoort, maar ze moet wel een procesverbaal voor verliezen ID kunnen laten zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
drie weken geleden een nieuw paspoort aangevraagd. mijn idkaart was kwijt maar NIET gestolen, dus mocht ik er geen aangifte van doen en het koste me op het stadsdeelkantoor 45 euries omdat ik hem kwijt was.
Als ik zei dat me id echt gepikt was kon ik wel aangifte doen en mag je met je procesverbaal komen, en dan krijg je geen boete, maar dat vond ik niet zo eerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
valse aangifte doen is ook strafbaar. maar goed dat u dat niet gedaan heeft!
ik wist niet dat je m't procesverbaal kostenvrij was
de politie had me doorgestturd naar stadsdeel
ze willen geld in het laadje zien voor de staat
ik raad iedereen aan meteen aan te geven bij stadsdeel
anders kan je je levenlang spijt hebben