Wat is het verschil tussen een Bed & Breakfast en een hotel?

Je hebt kleine hotels met een paar kamers en je hebt bed & breakfast met veel kamers. Wat maakt nou het verschil?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
41.9K

Het beste antwoord

Ik heb een B&B en het verschil met een hotel is;
Een B&B heeft geen bar, geen restaurant, is kleinschalig, meestal (Bij mij niet) bij iemand in huis, alleen om te slapen en ontbijten, Ontbijten mag niet op de kamer maar moet in een gezamelijke eetzaal, vaak heb je geen terras, tv. of lekkere stoelen.
Het grote voordeel is dat het veelal goedkoper is en als het alleen om het slapen gaat is dat wel prettig, je betaald geen personeel en luxe voorzieningen.
(mijn B&B is een aparte bungalow in de tuin).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt dat er vaak geen tv, lekkere stoelen, terras etc is. Maar ik heb ondervonden dat dat best vaak wél aanwezig is. Zelfs internet. Ik begrijp dat het 'm zit in het aanwezig zijn van een restaurant hoewel ik ook wel in hotels ben waar geen restaurant aanwezig is.
Dus eigenlijk weet ik nog steeds niet wat nou het kenmerkende énige verschil is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De stoelen, tv zijn inderdaad vaak wel aanwezig dat is bij mij ook zo maar officieel mag dat niet en is het tegen de regels.
Toevallig was ik begin dit jaar in een B&B in Limburg en die hield zich wel aan de regels we hadden alleen een bed en een nachtkastje, zoals het hoort.
Maar toegegeven ik vond het wel heel armoedig maar ja een vriendin had het met de beste bedoelingen geboekt.

Andere antwoorden (4)

Zoals de naam als zeg bij een Bed & Breakfast kun je slapen en ontbijten (Breakfast). Een bed and breakfast is (bijna) ook altijd bij mensen thuis aan huis. Bij een hotel is het uitgebreider meestal meer personen slapen er en je kan daar lunchen, avond eten, ontbijten en slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bed & Breakfast is eigenlijk alleen slapen en ontbijt. Dit is bijvoorbeeld voor wandelaars die 's avonds aankomen, ergens in het dorp(je)/stad(je) wat eten (eventueel in het B&B) dan 's ochtends eten krijgen en dan weer weg zijn. Een B&B is vooral voor één nacht, een hotel is voor langere periode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
•De definitie van bed & breakfast luidt als volgt: ‘Bed & breakfast is een kleinschalige overnachtingaccommodatie gericht op het bieden van de mogelijkheid tot een toeristisch en veelal kortdurend verblijf met het serveren van ontbijt. Een bed & breakfast is gevestigd in een woonhuis of bijhuis en wordt gerund door de eigenaren van het betreffende huis.’;
•Er bestaat een belangrijk verschil tussen bed & breakfast en een pension/ hotel. De hoofdfunctie van het pand is wonen (woonbestemming), de nevenfunctie is “het verstrekken van logies”. Dit in tegenstelling tot een pension of hotel die als hoofddoel hebben “het verstrekken van logies” en als nevenactiviteiten “het verstrekken van maaltijden en/of dranken voor consumptie ter plaatse” (horecabestemming);
•Uit nationaal onderzoek in de bed & breakfast sector (2005, 2007, 2009) blijkt dat het omslagpunt van kleinschalig bed & breakfast naar een pension / hotel , bij 7 kamers ligt. Ook in een aantal Europese landen waar het fenomeen ‘Bed & Breakfast’ verder uitgekristalliseerd is en een eigen positie verworven heeft in het recreatieaanbod worden ruimere normen gehanteerd. Zo kennnen Ierland en Engeland een landelijke norm voor bed & breakfast van 7 kamers (15 personen) en Frankrijk een norm voor bed & breakfast (chambre d’hote) van 5 kamers (15 personen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bed en Breakfast , slapen -ontbyt .
Hotel slapen -ontbyt- diner