Mag je roken in Engeland als je 16 jaar bent?

Ik ga binnenkort naar Engeland en ik ben 16 jaar. Ik weet dat je geen sigaretten in Engeland mag halen op die leeftijd. Ik vroeg me af of ik problemen kon krijgen als ik daar rook.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
5.7K
Amadea
7 jaar geleden
In Nederland mag jij geen rookwaar kopen. Hoe kan het dan dat jij er kennelijk aan verslaafd bent?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik kreeg ook al op mijn 15e alle sigaretten mee die ik wilde. Nu 10 jaar later mag ik wel iedere keer mijn id laten zien voor een flesje wijn. Ze zijn veel stenger geworden dus ik vraag me ook af waar je ze vandaan haalt. Maar veroordelen doe ik niet. Dit zou hypocriet zijn :)

Antwoorden (1)

Bedoel je daadwerkelijk Engeland of bedoel je het Verenigd Koninkrijk? In Engeland en Wales mag je roken als je 16 jaar of ouder bent. Van mensen onder de 16 jaar mag de rookwaar door de politie worden ingenomen. Dat staat in ieder geval op https://en.wikipedia.org/wiki/Smoking_age vermeld: "The minimum age to smoke in public is sixteen and authorities have the duty to seize any tobacco or cigarette papers in the possession of any person apparently under the age of sixteen." (Children and Young Persons Act 1933 c. 12 Part I – Offences – Section 7 (3)).

In Schotland en Noord-Ierland mag je niet roken onder de 18 jaar.
Antoni