Wat is een makkelijke, betaalbare manier om een visum voor Rusland aan te vragen?

Om een visum aan te vragen voor een reis voor een weekend naar Rusland tussen 28 oktober en 27 november, heb ik inmiddels een paspoort geregeld. Ook zou ik morgen eventueel een reisverzekering kunnen aanvragen. Helaas heb ik nog geen vlucht en hotel, ook geen vaste datum in welk weekend mijn bezoek aan Rusland kan plaatsvinden. Dit omdat het voor degene waarmee ik afgesproken nog niet duidelijk is in welk weekend onze afspraak precies kan plaatsvinden.
Nu zou ik het liefst wel binnen 2-3 weken mijn visum hebben en vroeg ik me af: Hoe kan ik deze snel en goedkoop regelen? Zonder meteen al een vlucht en hotel te boeken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K

Antwoorden (3)

Het kan zelf via het service center van het consulaat van Rusland. In dat geval dien je zelf je visumaanvraag in te dienen en 6 werkdagen later weer op te halen.
Het is ook mogelijk om je visumaanvraag te laten indienen door een bemiddelingsbureau. Een goedkoop en betrouwbaar bedrijf is GoedkoopVisum.nl
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
De vraag is of het kan zonder dat je een hotel of vlucht hebt geboekt.
Utrecht
7 jaar geleden
en via een bemiddelingsbureau is altijd duurder (zij moeten immers ook wat verdienen).
Dus de goedkoopste optie is zelf naar het consulaat.
Een visum aanvragen kan altijd via het consulaat maar wees er dan wel op tijd. Zorg ervoor dat alle spullen correct zijn die nodig zijn om een visum aan te vragen. Indien u het via een bemiddelaar laat doen dan kan dat via bv https://e-visums.nl/rusland Deze zijn 7 dagen per week telefonisch te bereiken. Goede ervaring mee, doe ermee wat gij wilt:)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Makkelijker is om hier het visum voor Rusland aan te vragen: https://visumbuitenland.nl/rusland
Op deze site is het namelijk wel duidelijk welke documenten wel of niet benodigd zijn voor een visum voor dit land. Dit zijn er namelijk nogal wat. Ook is hun uitleg bij de formulieren erg helder.