Staan er 's nachts ook wachters bij het graf van de onbekende soldaat in Warschau?

om 12.00 uur en 16.00 is er de wisseling van de wacht. Ik neem aan dat de wachters er niet van tot 12.00 staan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Antwoorden (2)

Ja, de erewacht daar is continu sinds november 1925 toen het lichaam er werd begraven. Behalve tijdens de tweede wereldoorlog, toen Polen bezet was door Duitsland. Toen stond er niemand.

Toegevoegd na 17 minuten:
Behalve die twee ceremoniële wisselingen vindt er verder elk uur een wisseling plaats van de soldaten die het graf bewaken.
Amadea
7 jaar geleden
Hier https://nl.wikipedia.org/wiki/Graf_van_de_onbekende_soldaat_(Warschau) vind je daarover deze informatie, waarvan met name de laatste zin voor jou van belang is:

"Het Poolse Ministerie van Oorlog, dat zetelde in het Saksische Paleis, besloot in 1925 om onder de arcade van het paleis een onbekende soldaat te begraven. Jadwiga Zarugiewiczowa, die tijdens de Pools-Russische Oorlog een zoon verloren had, maakte een keus uit drie lichamen van ongeïdentificeerde soldaten. Op 2 november 1925 werd de kist na een mis in de Johanneskathedraal door acht dragers van de Virtuti Militari naar het Saksische Paleis gebracht. Sindsdien heeft er, behalve tijdens de Duitse bezetting in de Tweede Wereldoorlog, altijd een erewacht bij het graf gestaan."

Volgens de informatie op deze website https://en.wikipedia.org/wiki/Tomb_of_the_Unknown_Soldier_(Warsaw) worden de wachters dagelijks ieder uur (op het hele uur) afgelost door nieuwe wachters. Dat gebeurt 365 dagen per jaar:

"The changing of the guard takes place on the hour of every hour daily and this happens 365 days a year."

Ja, er staan 's nachts dus ook wachters bij het graf van de onbekende soldaat in Warschau.

Wil je nog meer lezen over het graf, kijk dan verder op die websites.
Antoni