Ik ga op vakantie en ga via duitsland hannover ik wil graag vaseline meenemen zo'n potje van 100 ml mag ik dat meenemen ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Antwoorden (2)

Je mag in het vliegtuig in je handbagage een ziplockbag meenemen met cosmetica (vloeistoffen en gels), in totaal 1 liter, in verpakkingen van maximaal 100 ml.
Met dit potje vaseline zit je dus gewoon nog goed.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus je moet persee een ziplockbag want ik ga het namelijk in mijn tas doen die ik als handbage neem
criseyde
7 jaar geleden
Ja, want je moet dit namelijk apart aanbieden bij de security check.
Cryofiel
7 jaar geleden
Nee. Het moet in een hersluitbare doorzichtige plastic verpakking waar maximaal 1 liter in kan. Ik heb wel eens een boterhamzakje gebruikt dat ik met een sluitclip had dichtgemaakt. Voldeed aan alle eisen en mocht dus gewoon mee (inclusief de inhoud).
De maximumhoeveelheid die bij de meeste vliegmaatschappijen geldt voor potjes/flesjes/spuitjes (deo/parfum e.d.) is inderdaad maximaal 100 ml *per stuk*. Daarbij moeten alle potjes/flesjes die je meeneemt allemaal bij elkaar in één doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje met een inhoud van maximaal 1 liter vervoerd worden (een ziplock bag van de Appie doet 't prima). Dus géén dichtgevouwen boterhamzakje of plastic wrap folie of zo.

Als bronnen een paar websites van Ryanair, KLM en Emirates, die allemaal hetzelfde zeggen.

Controleer voor de zekerheid nog even de regels op de website van jouw vliegmaatschappij (googlen op naam van vliegmaatschappij plus "liquids" of "vloeistoffen" werkt prima).

Goede vlucht!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Utrecht
7 jaar geleden
Het is een algemene Europese regel.
De veiligheidscontrole wordt door medewerkers van de luchthaven uitgevoerd, niet door de airline. Er kan dus ook geen verschil gemaakt worden tussen maatschappijen. De 100ml regel in één 1l ziplock zakje geldt voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, tenzij je met een niet-Europese maatschappij vliegt naar een bestemming buiten Europa en dan later ook weer terug moet. Dubbelchecken bij de maatschappij kan absoluut geen kwaad :)
Cryofiel
7 jaar geleden
Boterhamzakje mag ook hoor. Dat is namelijk een hersluitbaar doorzichtig plastic zakje met de vereiste inhoud.