verschrikkelijke kramp onder de voeten tijdens het skien, wat kan de oorzaak zijn?

Al jaren ga ik ieder jaar op skivakantie met de hele familie.
een terugkomend probleem hierbij is binnen een uur skien al last krijg van verschrikkelijke kramp onder mn voeten. tot op het punt dat ik ze echt uit moet trekken om de pijn weg te laten gaan. de pijn is het hevigst aan het begin van de dag en trek uren grotendeels weg waarna het redelijk goed uit te houden is. het gekke hierbij is dat de pijn het hevigst op de momenten waarin ik stil sta (o.a in de skilift) / steile hellingen en diepe sneeuw.

Ik heb al van alles geprobeerd om het op te lossen; aangepaste skischoenen/
podotherapeutische zolen en compressie sokken, niets lijkt te helpen.
het maakt het skien iig een stuk minder leuk.

is er hier iemand die misschien het zelfde probleem heeft of weet waar dit vandaan kan komen?

suggesties zijn van harte welkom!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
6.6K

Antwoorden (2)

Ben je een geoefende skiër of ben je ondanks je ervaring nog steeds een beginner? Misschien span je (onbewust) de spieren in je voet(en) omdat je bang bent te vallen tijdens het skiën. De oplossing is dan meer te oefenen en een betere skiër te worden. Oefenen op bijvoorbeeld indoor skibanen vooraf aan je wintersportvakantie lijkt mij dan aan te raden.
Antoni
8 jaar geleden
Ik ken je probleem. Ik heb er ook last van en ski al zo'n 30 jaar. Dus aan de ervaring ligt het niet. Het heeft toch iets te maken met verkeerde aanspanning. Maar ook ik heb geen idee wat je eraan kunt doen.