Een kaartje kost 1,50 euro.
Je kunt tien kaartjes tegelijk kopen en dat wordt een “Carnet” genoemd. Voor een Carnet betaal je € 11,10 en dat is dus goedkoper.

De zogenaamde “Paris Visite” is een kaart, die onbeperkt toegang geeft tot bussen, metro en RER. Je kunt kiezen voor een geldigheidsduur van één dag voor € 8,50, twee dagen voor € 13,95, drie dagen voor € 18,60 of 5 dagen voor € 27,20

Als je een paar dagen in Parijs bent wil je waarschijnlijk niet steeds overal op zoek gaan naar de juiste kaartjes. De Paris Visite is een vervoerspas waarmee je een dag lang in het openbaar vervoersnetwerk kan rondreizen.

Het vervoerspas is te koop voor de zones 1-3 en voor zones 1-6.
Als je ook naar Versailles, Eurodisney en de vliegvelden Charles de Gaulle en Orly wilt zul je Paris Visite 1-6 willen hebben. De vervoersbewijzen zijn te koop voor 1, 2, 3 en 5 dagen. Je kunt de kaartjes o.a. bij de kassa van de Metro of van de RER kopen. Er hoeft geen pasfoto op het pasje.

De kosten van het vervoersbewijs zijn lager dan 10 euro voor zone 1 tot en met 3 per dag.
Voor zone 1 tot en met 6 zijn de kosten minder dan 20 euro per dag. Kinderen van 4 tot 11 jaar gaan voor half geld.
Bij het Paris Visite pasje krijg je ook een couponboekje. Hiermee kun je ongeveer 2 euro korting krijgen bij de belangrijkste attracties van Parijs.

Toegevoegd na 11 uur:
Correctie:
1 kaartje 1,60
carnet 11,60 kinderen 4-9 half geld.
Mobilis-pas voor 1 dag en >4/5 ritten 5,90 - 7,90
http://www.parijsalacarte.nl/vervoerinparijs.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben recentelijk nog naar Parijs geweest maar daar betaalde ik 5,80 euro voor 10 kaartjes (een carnet).
Een les die ik geleerd heb,.. het ov in parijs is zo goedkoop (vooral in vergelijking met de Nederlandse norm) en de afstanden zijn zo groot.. Gewoon OV reizen en denk niet dat het allemaal prima te lopen is ;).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dagkaart voor de Metro kost €5.90.
Deze kun je dan gebruiken voor de metro, RER, bus en tram.
Wil je veel dingen in 1 dag zien, dan raad ik deze kaart aan.
Ga je veel lopen van het 1 naar het ander, dan kun je ook losse kaartjes kopen.
Die kosten €1.60 per stuk of €11.60 per 10.
Je kunt deze ook kopen met korting en dan is het €5.80 per 10. (jeugd ed.)
Ga je in het weekend, dan hebben ze ook een kaart Jeune voor jongeren tot 26 jaar en die kost €3.30 per dag.

NEEM NOOIT EEN PARIS VISIT!!!
Deze willen ze voor de toeristen, maar die is veeeeel duurder.
Er zitten enkele korting coupons bij, maar die moet je bijna allemaal wel gebruiken wil je dat eruit hebben.

Have fun!!