Wat is een leuke stad om alleen naar toe te gaan (stedentrip). Ik hou ervan om 's avonds in een bar / cafe rond te hangen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K
Cryofiel
14 jaar geleden
Zoek je het ver, of juist dichtbij? Wat dacht je van Essen, de wijk Rüttenscheid? Veel kleine winkeltjes, bars, cafés, danszaaltjes, restaurantjes. Een zaterdagmarkt waar je je kunt vergapen aan Duitse en internationale rariteiten. Op korte afstand is de Baldeneysee: zwemmen, zeilen, joggen, fietsen in het groen. Een pareltje in het Ruhrgebiet!

Antwoorden (19)

Maastricht Brussel Antwerpen Amsterdam Rotterdam
en Breda keigezellig allemaal!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Venezia, wel vliegen via Treviso, anders wordt het een duur grapje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je schrijft niet hoever die stad mag zijn...
Madrid is erg leuk, en 's avonds heel gezellig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groningen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
antwerpen.... leuker als brussel en amsterdam bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Londen, Barcelona
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Düsseldorf!

Toegevoegd na 59 seconden:
Ik heb er een tijd gewoond en het is echt heel gezellig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Barcelona.
Goed openbaar vervoer, mooie bezienswaardigheden en vooral een erg levendige stad.
Lekker op een terrasje op de Ramblas zitten (als je geld teveel hebt) of op Plaza Reial (plein in de buurt van de Ramblas, maar aanzienlijk voordeliger).
Goede nightlife voorzieningen, vaak aangenaam weer.

Echt, Barcelona is één van de mooiste en veelzijdigste steden van Europa in mijn ogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom een -?
Van mij een plusje hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand zal wel slechte ervaringen met Barcelona hebben (of gewoon een hekel aan apen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha of aan apen in Barcelona;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen zorgen, ik vrees dat ik daar dit jaar niet meer kom... gebrekje aan cash-flow en een overschot aan leuke hobbies...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@C4th: Beide. Maar toch een plus +++;-)
Geweldige stad, prachtig. Maar wees op je hoede voor de zakkenrollers of mensen met mooie (trieste) verhalen. Helaas staat Barcelona hoog genoteerd qua criminaliteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar dat geldt helaas voor vele grote steden. Ik ben in Praag van mijn mobiele telefoon afgeholpen.
En ook in Madrid zaten mensen met hun klauwtjes in de rugzak van mijn reisgenoot, maar flink schreeuwen heeft daar geholpen. In Barcelona moet je vooral oppassen bij de Sagrada Familia, terwijl de ene je een roos aan het verkopen is, haalt nummer 2 jouw zakken leeg.
Maastricht is geweldig in Nederland, Antwerpen daarbuiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan móet je naar Istanbul! Heel veel leuke barretjes, veel live muziek en hele gezellige mensen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Londen, Barcelona om het goedkoop en dichtbij te houden. Voordeel van Londen is de taal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
barcelona!!!!
oleeeee

Toegevoegd na 2 minuten:
ooohh en dat lijkt raar
maar doe eens ongwoon
CALCUTTA
alleen de reis kost wat
maar dan je ook lekker de beest uithangen voor weinig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afhankelijk van waar je woont.. Enschede heeft een heel geconcentreerd uitgaansgebied, je hoeft alleen maar te 'rollen' van de ene naar de andere kroeg.
En als je naar het buitenland wilt: In Gent kan dit ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Arnhem en Nijmegen oergezellig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Berlijn. Redenen?
Makkelijk bereikbaar met de trein.
Goed openbaar vervoer in de stad (metro, tram, trein, bus).
Heeft veel wijken met eigen uitgaanscentrum.
Er hangt een prettige sfeer, toegankelijk, verdraagzaam.
Veel hotels en restaurants in verschillende prijsklassen.
Veel concerten, theater, enz.
In Berlijn kijken ze niet op van eenlingen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Berlijn is een geweldige stad in veel opzichten!
New York, Ta ta ta da da!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tilburg Breda
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De belangrijkste waren we bijna vergeten.
De stad der steden; Rome / Roma.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen?
Dan zou ik kiezen voor:
- Amsterdam: prachtige stad, goed beloopbaar en prima avond- en nachtleven
- Haarlem: prachtige stad, compact centrum, goed beloopbaar en leuk avond- en nachtleven.
- Kopenhagen: beetje uitgestrekt maar toch goed te belopen, leuk avondleven, nachtleven weet ik niet ik was er met twee kinderen van 10 en 5.
- Barcelona: geweldige stad, centrum goed te belopen, prima tappasbarretjes, veel uitwijkmogelijkheden in de omgeving, nachtleven ben ik niet aan toegekomen want ik was er met twee kinderen van 12 en 7 maar dat kan alleen maar leuk zijn.
- Berlijn: wil ik nog steeds weer eens naar toe. Ik ben er vier keer geweest toen het nog achter het IJzeren Gordijn lag en toen was (West) Berlijn al heel bruisend.

Je moet een stad kiezen die bij je past. Parijs zou ik nooit alleen doen, dat is een stad voor z'n tweeën. Dat vind ik ook van Londen. En in mindere mate van Maastricht en Antwerpen, maar dat komt doordat ik daar in mijn jeugd alle kroegen al het platgelopen.