Waarom wordt bij een verblijf in een hotel kosten p.p. in rekening gebracht?

In Azie betaal je bijvoorbeeld per kamer. In Europa vaak per persoon

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
7.9K

Antwoorden (1)

In de meeste hotels die ik ken in Europa ( en dat zijn er héél veel) wordt de kamerprijs per ( tweepersoons) kamer betaald en niet per persoon. Sommige hotels ( met name de grote en dure ketens) berekenen dan per persoon ontbijt , maar niet altijd. Ik heb net een tweepersoonskamer geboekt voor 170 euro en daar komt dan voor het ontbijt per persoon 22,50 bij. Maar een eenpersoonskamer kost daar 120 euro plus ontbijt.

Als je een reis met een reisorganisatie boekt, dan betaal je per persoon, dus met 2 mensen op een kamer is het de dubbele som. In die prijs zit dan ook vaak vervoer en allerlei andere dingen.

Voor een eenpersoonskamer ( hoewel het vaak niet meer dan de bezemkast is) betaal je een afwijkende kamerprijs die altijd hoger is , zie het voorbeeld hierboven . Maar soms krijg je een tweepersoonskamer voor gebruik voor je alleen. Dat de kosten voor een eenpersoonskamer afwijken ,daar zijn allerlei redenen voor die hier niet op je vraag slaan.
Dus normaliter vragen ze voor een tweepersoonskamer één bedrag. Eenpersoonskamers hebben een afwijkend tarief.