Wat is het verschil tussen 'groen' en 'niets' bij een hoteldeurhanger?

Ik weet niet hoe zo'n hoteldeurhanger heet - ik bedoel zo'n ding, meestal van plastic of van geplastificeerd papier, dat je aan de buitenkant van de deur van je hotelkamer hangt. Als de rode kant zichtbaar is, betekent dat: niet storen. De schoonmakers zullen dan wegblijven. Als de groene kant zichtbaar is, betekent dat: graag schoonmaken. De schoonmakers zullen dan binnenkomen en hun werk doen.

In de meeste hotels wordt dagelijks schoongemaakt. Ook als ze niet alles doen, wordt elke dag in ieder geval de basis-schoonmaak gedaan. Met andere woorden: als je geen hoteldeurhanger gebruikt, zullen de schoonmakers de kamer schoonmaken - hetzelfde dus als wanneer je de hoteldeurhanger wel gebruikt, met de groene kant zichtbaar.

Mijn vraag is daarom: is er verschil tussen de hoteldeurhanger WEL gebruiken en de groene kant zichtbaar maken, en de hoteldeurhanger NIET gebruiken? Zo ja, wat is dan het verschil?

Cryofiel
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (2)

Het zou kunnen zijn dat je weliswaar in je kamer zit maar de schoonmakers wel binnen mogen komen en dat je hen dit wil laten weten. Zo heb ik dat tenminste altijd begrepen of geïnterpreteerd en gebruik ik dat ding. Als ik wegga haal ik dat ding sowieso van de buitenkant van mijn kamerdeur.
9 jaar geleden
WimNobel
9 jaar geleden
Dat is grappig! Ik hang het juist op als ik wegga. Groen om aan te geven dat ze hun gang kunnen gaan want ik ben er toch niet. En rood als ik het niet nodig vind want ik hoef niet iedere dag schone lakens.
Waarmee is aangetoond dat het geen verschil maakt, groen of niets, want als de gasten het verschillend doen hoe zou het personeel dan moeten weten wat bedoeld wordt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Da's een goeie, WimNobel. Helemaal waar!
De rode zijde wil zeggen: niet storen.
Geen deurhanger wil helemaal niets zeggen, je kamer wordt meegenomen in de schoonmaakronde.
Als je de hanger met de groene zijde zichtbaar ophangt, dan verzoek je om je kamer zo snel mogelijk schoon te maken.
escape
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Dat laatste veronderstelt dat er iemand is die ook tussendoor rondes maakt door het hotel om te kijken of er ergens wellicht een groene hanger aan een deur hangt. Volgens mij gebeurt dat bij normale hotels niet, hooguit bij hotels in het topsegment.
SimonV
9 jaar geleden
Toch lijkt het antwoord te kloppen.
Hier een rode hanger met "Don't disturb" en groene hanger met "Clean up, please!": http://www.123rf.com/photo_14492642_prohibition-signs-bgv-icon-pictogram-doors-do-not-close-door-open.html
escape
9 jaar geleden
@Cryofiel: Ik kon bij het beantwoorden van je vraag niet in je beurs kijken. In elk geval hebben de budgethotels qua deurhangers blijkbaar de stijl van hun luxere concurrenten overgenomen...